Web analytics is the measurement, collection, analysis, presentation and interpretation of information about website visitors in order to improve and optimize them.

On the basis of which data is determined web audience and the behavior of web visitors is studied in order to make decisions regarding the development and expansion of the functionality of the Web resource.

Web analytics helps in many aspects of site development. Here are the main ones:

  1. Development of site functionality based on trends in visitor behavior.
  2. Evaluation of the effectiveness of advertising campaigns on the Internet.
  3. Identification of problem areas in the structure, navigation and content of the site.

removal from the Google filter

Statistics of visits to sections and web pages of the site allow you to understand:

  • the number of web pages viewed,
  • ключові слова та фрази, за якими відвідувачі знаходять сайт у пошукових системах,
  • geography of visitors,
  • time spent on the web page by the visitor,
  • move between web pages,
  • site audience (occasional, regular visitors, etc.)
  • ease of site navigation for visitors, etc.;
  • analysis of site visits: statistics, trends, absolute and relative indicators;
  • usability analysis (analysis of click density, conversion paths of visitors on the site);
  • analysis of visitor behavior on the page;
  • benchmarking - comparison with general trends and with competitors with the help of independent researchers.

You can collect statistics using:

  1. Лічильників — це зовнішні програми. Для отримання статистики на веб-сторінці сайту встановлюється невеликий фрагмент коду (зазвичай 1-2 кілобайти). Сенс у тому, що при вході на site браузер вантажить картинку, розміщену на сайті збору інформації. Дані про завантаження лічильника заносяться до бази даних, яка може розміщуватися на сервері постачальника послуги збору та обробки статистики, а потім переглядаються, наприклад, на його сайті.
  2. Using log analyzers.