Якщо ви замислилися про оптимізацію контенту, вашим головним пріоритетом має бути інтент пошукового запиту. Безперечно — вміст сторінки повинен бути корисним, експертним, цікавим для користувача. Але якщо він не відповідає на його головний інтент — справа погана. Такий текст не може вважатися оптимізованим.
Як написати текст, який розкриває інтент запиту та подобається користувачам

What is a search query intent?

Інтент пошукового запиту або інтент користувача — це намір людини дізнатися щось за допомогою пошуку. Потрібно, щоб текст статті відповідав певному запиту — у цьому випадку людина знаходить те, що шукала. Це добре і для користувача, і для пошукових алгоритмів. А якщо говорити про продаж і тексти, що продають, — добре і для бізнесу.

Види інтенту

Цілі пошуку можна згрупувати за трьома основними категоріями. Вони залежать від того, на якому етапі воронки продажів знаходиться користувач по той бік екрану.

1. Інформаційний інтент

Це пошукові запити першого етапу, коли людина (ваш потенційний клієнт) намагається поринути у тему. У цьому випадку важливо надати йому більше інформації про продукт або послугу. Якщо ви надасте якісний контент, який продемонструє вашу авторитетність, можливість конвертації клієнта в покупця збільшиться.

2. Порівняльний чи навігаційний

Це проміжний етап. Користувач хоче порівняти ваш продукт чи послугу з іншими, щоб зробити вибір. У цей момент він намагається зрозуміти, що йому потрібно і чи є кращі варіанти.

Відповідно, йому потрібно запропонувати контент, який покаже всі плюси та мінуси послуги чи продукту.

3. Транзакційний інтент

Це останній етап – клієнт готовий здійснити конверсію. Контент, який ви пропонували раніше, допомагає переконати клієнта. На останньому етапі можуть бути продуктові сторінки або сторінки категорій.

Транзакційний інтент

Сторінка з товаром — приклад контенту для транзакційної стадії

Створюйте контент, який відповідає всім етапам шляху користувача. У цьому випадку сторінки сайту націлюватимуться на правильні ключові слова, а Google визнає їх найкращим варіантом відповіді на запит.

При дослідженні ключових слів необхідно враховувати різні фактори: обсяг пошуку, сезонність, локалізацію, згадку бренду тощо. Але розуміння інтенту користувача робить контент релевантним. І пам’ятайте, що за популярними пошуковими запитами буде складніше досягти хороших результатів. Іноді логічніше зосередитися на більш низькочастотних варіантах.

Як зрозуміти, що контент відповідає інтенту

У спробі зрозуміти інтент користувача важливо уявити себе на його місці. Подумайте, що ви можете шукати, щоб опинитися на сторінках вашого сайту. А ще краще – опитайте знайомих, зберіть більше запитів.

Введіть ці фрази у пошуковий рядок (бажано в режимі інкогніто або приватного перегляду, щоб унеможливити персоналізацію). Перегляньте результати в пошуковій видачі (SERP).

Ваш сайт є у топі? Якщо так – вітаємо, ви вгадали з інтентом і пошукові алгоритми це оцінили. Якщо ні, потрібно працювати над точним визначенням інтенту.

Подивіться на результати у топі видачі — інформацію з цих сайтів система вважає найбільш відповідною інтенту користувача. Що там – на перших позиціях інформаційний контент? Чи багато комерційних сторінок? Чи всього потроху? Пройдіть за посиланнями, оцініть рівень і якість контенту. Візьміть на озброєння та пишіть так само.

Звісно, не все буває так просто. У багатьох випадках навіть пошукова система не завжди розуміє, що шукають користувачі, тому пропонує мішані результати. Але в будь-якому випадку орієнтуйтеся на топ видачі як найрелевантніший інтенту.

How to create a content strategy for an intent

It is important to fill the text with keywords that match the intent. To do this, analyze keywords and competitors. Studying the latter will help you find related keywords that you can use. This approach is called LSI copywriting, we wrote detailed instructions about it.

Такі пов’язані за змістом ключові слова допомагають пошуковій системі краще зрозуміти, про що ваш контент, а користувачам знаходити сайт, коли вони використовують схожий, але не повністю відповідний запит.

При виборі ключових слів не женіться за цифрами об’єму та враховуйте значення самого слова. Не забувайте про омоніми – слова, які пишуться однаково, але означають різне.

Ключові слова з великим об’ємом повинні розміщуватись на головній сторінці або сторінках категорій. Ключові слова з меншим обсягом можна використовувати для підкатегорій, сторінок продуктів або статей у блог.

SEO-фахівці повинні постійно відстежувати пошукову видачу, щоб зрозуміти, що шукає користувач.

Від слів до справи

Найкращий спосіб зрозуміти, що ваш контент відповідає потребам клієнтів — поставити себе на їхнє місце. Користувальницький інтент завжди буде найважливішим фактором, коли йдеться про дослідження ключових слів та оптимізацію контенту.

Останні оновлення алгоритму Google в першу чергу зосереджені навколо досвіду користувача. Система дедалі краще розуміє природну мову, отже, і інтент запиту.