У пошукових системах (як Google та Yandex, наприклад) під час виведення результатів запиту, крім релевантних сайтів, пропонуються ще й релевантні зображення. Через зображення користувачі можуть здійснювати переходи на Ваш сайт, тому це ще одне джерело трафіку з пошукових систем.
Яким чином відбувається відбір зображень пошуковою системою? Тут схема вибору трохи інакша, ніж із сайтами. Спробуємо визначити основні фактори:
- 1. Uniqueness.
Preference is given to your author's photos, images, pictures, etc. The search engine can distinguish unique images. Even if you downloaded a picture from someone else's resource and try to adjust something in it: size, light, copyright (signature), extension - it will be easily exposed. Therefore, it is better not to engage in duplication, with or without changes.
- 2. Вірно оформлені теги.
Теги Alt та Title мають бути заповнені, а сама картинка – вписуватись у релевантний текст, інформацію. Взагалі опис зображення – дуже важлива річ, користуйтеся мікро форматами. І ще щодо сторінки, на якій розміщені зображення/фото: вона так само має бути релевантною та відповідати опису зображення.
- 3. Location.
The image or photo should be placed at the beginning of the page (approximately in 2-3 text paragraphs). And the image file itself will be downloaded from the main domain of your resource.
- 4. File name and size.
It is good if the image has its own specific name, and not a set of numbers. For example, not 155648.img, but ozero-Sinevir.img, etc. And the image file size should be 400x600 pixels on average.
Well, the rating of your resource is certainly not the last factor. If it is high, and search engines "respect" you, then your pictures will be displayed first.