Якщо ваш сайт ніяк не вийде в топ, на нього йде мало трафіку, та й заявок від користувачів недостатньо – вам потрібні послуги SEO-фахівця.
Хто такий SEO-фахівець
SEO-фахівець – це людина, яка просуває сайти у пошукових системах. Результатом просування може бути:
- Потрапляння в ТОП пошуку Google (просування за позиціями).
- Збільшення трафіку на сайт (просування по трафіку).
- Збільшення вхідних заявок (просування лідами).
Це якщо стисло і технічно. Але одного технічного поступу недостатньо. Не можна орієнтуватися тільки на пошукові системи та забувати про користувачів – тих самих, які пройдуть на сайт, щоб ознайомитися з вашим бізнесом і зробити цільову дію. А отже, хороший SEO-фахівець із просування сайтів має працювати і для тих, і для інших.
Як відрізнити хорошого фахівця від … не дуже хорошого
Недосвідчений чи некомпетентний фахівець |
Гарний спеціаліст |
Використовує лише сірі та чорні методи просування: масова закупівля посилань, накрутка поведінкових факторів, спам на форумах та соцмережах залишились у далеких нульових роках | Використовує білі методи: внутрішня оптимізація сайту, опрацювання семантичного ядра, поведінкових та комерційних факторів, якісний контент, нарощування природного зовнішнього посилання. |
Пропонує «сеошні» переспамлені тексти для пошукових роботів та щиро впевнений, що це допоможе сайту вийти у топ. | Пише сам чи дає ТЗ на написання якісних оптимізованих текстів «для людей», а не для роботів |
Обіцяє просування виключно за високочастотними запитами | Пояснює, що потрібно просуватися по всьому пулу запитів із семантичного ядра: вч, сч, нч – це дасть максимум конверсій |
Обмежується виключно закупівлею посилань або наводненням текстів ключовими словами, забуваючи про інші способи оптимізації. | Практикує комплексний підхід: працює над структурою, ux, дизайном, юзабіліті сайту, якщо не робить це сам, то дає поради бізнесу |
Завжди використовує одну чи пару давно “відкатаних” стратегій без урахування бізнесу замовника | Враховує цілі та завдання пошукового просування для конкретного бізнесу та конкретного сайту, будує індивідуальну стратегію просування |
Багато і щедро обіцяє. особливо це характерно для новачків, які впевнені, що знають про все | Обережний в обіцянках, спирається на гіпотези. розуміє, що у seo багато факторів, від яких залежить кінцевий результат |
Не ставить питань про ваш бізнес, цільову аудиторію, конкурентів. здається, йому взагалі байдуже, що він просуває | Спочатку проводить маркетинговий аналіз, потім робить прогнози та пропонує рішення |
Чи не відстежує результати, не проводить аналіз, не порівнює динаміку. здається, йому знову байдуже | Розуміє, що головне для бізнесу зростання заявок і продажів. щиро цікавиться цими показниками, пропонує конкретні рішення |
Не розвивається, застряг у нульових роках та використовує старі методи | Відстежує все нові тренди, стежить за оновленнями алгоритмів, приміряє їх на себе та бізнес своїх клієнтів |
Не пояснює, що, як і навіщо робить. ви все одно не зрозумієте, довіртеся фахівцеві, він “нашманіт” | Охоче розповідає про основні етапи роботи і до чого це призведе. надає звіти та розшифровує цифри та показники |
Не враховує суміжні області, використовує виключно seo | Враховує, що для просування сайту потрібні і контекстна реклама, і smm, і контент-маркетинг та інші канали просування |
Отже, можна зробити висновок, що хороший SEO-фахівець завжди трохи більше, ніж звичайний «сеошник». Це і інтернет-маркетолог, і копірайтер, і продажник. Він володіє всіма професійними навичками та інструментами SEO, при цьому робить сайти зручними для користувачів. Комбо!
Посадові обов’язки SEO-фахівця
- Проводить SEO-аудит сайту, перевіряє його на технічні помилки. Оцінює тематику, конкурентів, вік та стан сайту. Здійснює мінімальний маркетинговий аналіз бізнесу. За підсумками цих даних становить стратегію просування.
- Проводить внутрішню оптимізацію сайту : робить його оптимізованим для пошукових систем, усуває помилки:
- видаляє дублі та сторінки 404;
- налаштовує 301 редирект;
- формує карту сайту;
- налаштовує людинозрозумілі URL-адреси;
- робить мікророзмітку;
- перевіряє та допрацьовує навігацію по сайту;
- вимірює швидкість завантаження сторінок;
- робить внутрішнє перелінкування;
- опрацьовує поведінкові та комерційні фактори
- Складає семантичне ядро, на його основі дає рекомендації щодо створення нових сторінок та написання текстів на них.
- Надає ТЗ вебмайстру зі складання чи поліпшення метатегів, текстів, в деяких випадках графічного контенту.
- Надає рекомендації власнику бізнесу щодо покращення UX, юзабіліті, дизайну сайту. Тестує гіпотези.
- Проводить зовнішню оптимізацію: знаходить ресурси, на яких можна розмістити зовнішні посилання на сайт, нарощує профіль посилання.
- Аналізує результати своєї роботи, робить висновки, погоджує із замовником.
- Робить звіти, наприклад:
- звіт з виконаних технічних робіт;
- звіт за контентом: скільки та які тексти були написані чи перероблені;
- звіти по KPI: за позиціями, трафіку, заявками, дивлячись який формат просування вибирає клієнт.
У цьому полягає робота SEO-фахівця. Тепер подивимося, які саме навички він повинен мати, щоб усе це робити.
Навички спеціаліста з SEO-просування
Ми розділимо їх на обов’язкові професійні (hard skills) та особистісні (soft skills).
Професійні навички, або Hard skills
-
- Розуміння принципів роботи пошукових систем та факторів ранжування сайтів. Фахівець повинен знати всі тонкощі, стежити за оновленнями алгоритмів та вміти просувати сайти в обох системах.
- Знання основних фільтрів Google. Розуміння, за що вони накладаються, та вміння вивести site з-під фільтрів.
- Розуміння основних принципів та етапів внутрішньої та зовнішньої оптимізації.
- Розуміння основ юзабіліті, щоб професійно оцінювати зручність сайту для відвідувачів та давати рекомендації щодо покращення структури.
- Знання основ інтернет-маркетингу та вміння пов’язати пошукове просування з іншими його напрямками (контекстною рекламою, контент-маркетингом, SMM тощо).
- Вміння дотриматися балансу між продаючою складовою — комерційними факторами, користувальницькою зручністю — поведінковими факторами та зручністю для пошукових систем — власне оптимізацією сайту.
- Розуміння, як працюють системи керування сайтами: «Бітрікс», WordPress, OpenCart, Joomla! та інші.
- Знання та вміння працювати з інструментами та сервісами:
- збір ключових слів: Google ADS, serpstat.com, ahrefs;
- розширення семантичного ядра: ahrefs, serpstat.com;
- аналіз семантики конкурентів: ahrefs, seranking;
- виявлення помилок на сайті: Google Search Console;
- відстеження статистики, аналіз роботи та визначення подальшої стратегії просування: Google Analytics ;
- додавання тегів на сайт: Google Tag Manager ;
- використання різних інструментів для експрес-аудиту, моніторингу та контролю зміни внутрішньої та технічної оптимізації сайту, а також моніторингу поведінкових факторів тощо.
- Вміння скласти грамотне ТЗ копірайтеру, програмісту, вебмайстру.
Як написати грамотне ТЗ на текст для копірайтера
- Навичка копірайтингу: в ідеалі SEO-фахівець може сам написати текст. А якщо не написати, то хоча б перевірити текст копірайтера на відповідність вимогам пошукової оптимізації.
- SEO-фахівець повинен розбиратися в мікророзмітці, щоб налаштовувати відображення елементів сайту в пошуковій видачі.
- Розуміння роботи Excel: стане в нагоді і для робіт зі складання семантичного ядра, і для складання звітів.
Особисті якості, або Soft skills
Хороший фахівець виглядає приблизно так:
- Логічне мислення, аналітичний склад розуму. З гуманітарію може вийти чудовий SEO-фахівець, але йому буде складніше аналізувати великі потоки даних, знаходити в них логічні закономірності, порівнювати показники.
- Маркетингове бачення — те розуміння, що потрібне бізнесу, про який ми згадували в табличці.
- Вміння розподіляти час – свій і команди. SEO-фахівець рідко працює поодинці, над сайтом зазвичай працює проектна група. Потрібно всіх скоординувати, щоб роботи велися вчасно та якісно.
- Відповідальність. Хороший фахівець не зриває дедлайни, завжди виходить на зв’язок і, хоч би як це пафосно звучало, думає не тільки про гроші, а про те, щоб принести замовнику користь і прибуток.
- Широкий кругозір, готовність вивчати нове, а чи не зупинятися у розвитку. Це чи не головна особиста якість SEO-фахівця, тому що у SEO зміни відбуваються практично щодня.