Веб-аналітика — це вимірювання, збирання, аналіз, представлення та інтерпретація інформації про відвідувачів веб-сайтів з метою їх покращення та оптимізації.

На підставі даних якого визначається веб-аудиторія та вивчається поведінка веб-відвідувачів для прийняття рішень щодо розвитку та розширення функціональних можливостей Веб-ресурсу.

Веб-аналітика допомагає у багатьох аспектах розвитку сайту. Ось основні з них:

  1. Розвиток функціональності сайту на основі тенденцій у поведінці відвідувачів.
  2. Оцінка ефективності рекламних кампаній в Інтернеті.
  3. Виявлення проблемних місць у структурі, навігації та контенті сайту.

виведення з-під фільтра Google

Статистика відвідуваності розділів та веб-сторінок сайту дозволяє зрозуміти:

  • кількість переглянутих веб-сторінок,
  • ключові слова та фрази, за якими відвідувачі знаходять сайт у пошукових системах,
  • географію відвідувачів,
  • час, проведений на веб-сторінці відвідувачем,
  • перехід між веб-сторінками,
  • аудиторію сайту (випадкові, постійні відвідувачі і т.д.)
  • зручність навігації сайту для відвідувачів і т. д. ;
  • аналіз відвідуваності сайту: статистика, тенденції, абсолютні та відносні показники;
  • аналіз юзабіліті (аналіз щільності клацань, конверсійних шляхів відвідувачів по сайту);
  • аналіз поведінки відвідувачів на сторінці;
  • бенчмаркінг – порівняння із загальними тенденціями та з конкурентами за допомогою незалежних дослідників.

Збирати статистику можна за допомогою:

  1. Лічильників — це зовнішні програми. Для отримання статистики на веб-сторінці сайту встановлюється невеликий фрагмент коду (зазвичай 1-2 кілобайти). Сенс у тому, що при вході на сайт браузер вантажить картинку, розміщену на сайті збору інформації. Дані про завантаження лічильника заносяться до бази даних, яка може розміщуватися на сервері постачальника послуги збору та обробки статистики, а потім переглядаються, наприклад, на його сайті.
  2. За допомогою лог-аналізаторів.