У пошуковій видачі Google зустрічаються сторінки з переписаними заголовками. Ця практика застосовується вже майже 10 років, проте останнім часом все агресивніше. Нещодавнє дослідження SEO-агентства Zyppy показало, що Google переписує майже 61% заголовків у пошуковій видачі. Найчастіше це незначний рерайт: наприклад, додається назва бренду.
В інших випадках рерайт глибший. Але чому Google його робить? Розбираємось у 10 найбільш поширених сценаріях, а також стратегіях, які допоможуть обійти обмеження пошукової системи.
Враховуйте довжину заголовка
Як показує дослідження SEO-агентства Zyppy, яке проаналізувало 81 тисячу заголовків, найчастіше Google переписує їх через довжину. У десктопній видачі обмеження становить 600 пікселів. Якщо ваш заголовок довший, Google, напевно, перепише його, а іноді просто обріже.
Однак короткі заголовки також не подобаються Google. На наведеному нижче графіку показано, що система переписує як дуже короткі, так і довгі заголовки в 95 % випадків.

Співвідношення довжини заголовку до частоти переписування Google
Майте на увазі, що результати видачі для мобільних пристроїв можуть сильно відрізнятися від результатів для десктопних. Найчастіше повний заголовок відображається в першому випадку, а в другому зі змінами чи обрізанням.
Дослідження показує, що заголовки середньої довжини не лише допомагають запобігти рерайту від Google, але й залучити більше трафіку.
Щоб запобігти перепису заголовка через довжину, намагайтеся використовувати від 51 до 60 символів.
Узгоджуйте тег Title та H1
За даними Google, у 87% випадків в сніпетах посилання-заголовки формуються за тегом Title. Однак система може використовувати інші елементи, наприклад, заголовок H1. Часто тег Title та H1 сторінки збігаються, якщо ж вони різні, то Google може використати другий тег. Особливо якщо система вважає, що H1 більш релевантний.
Дослідження Zyppy показало, що при збігу Title з H1 заголовок переписується рідше.
Не розбивайте заголовок на розділи
Тег Title нерідко розбивається на розділи, наприклад:
<title>Кращі серіали 2022 — відгуки критиків (рейтинг користувачів)</title>
Сам собою заголовок може привертати увагу, але Google любить переписувати такі заголовки. Приклад вище він може розбити на три розділи:
- Найкращі серіали 2022;
- Відгуки критиків;
- Рейтинг користувачів.
Google із набагато більшою ймовірністю перепише заголовки з подібною розбивкою. Якщо довжина більша, пошуковик може виключити розділ, який, на думку системи, менш релевантний. Якщо ви помітили таку проблему, просто переробіть назву в одну зв’язкову пропозицію:
<title>Кращі серіали 2022 на думку критиків та користувачів</title>
Використовуйте правильний розділювач заголовків
У багатьох випадках розбити заголовок на складові можна за допомогою розділювачів: знака дефісу, двокрапки, лапок, зірочок, вертикальної межі і т.д.
Однак Google віддає перевагу деяким розділювачам і з більшою ймовірністю замінить і перепише заголовки з використанням інших. Найулюбленішим роздільником Google є дефіс «-».
Аналіз SEO-агентства Zyppy показав, що використання дефісу як роздільника призводить до рерайту заголовків у 19,7% випадків. Якщо використовується вертикальна лінія, частота переписувань збільшується до 41 %.
Тому дефіс чи тире — найкращий вибір, коли йдеться про поділ заголовків.
Використовуйте круглі дужки замість квадратних
Як і у випадку з роздільниками, Google має переваги і по дужках. Наявність у заголовку квадратних [] частіше призводить до переписування заголовка, ніж круглих ().
Найкращі телевізори на думку експертів [оновлення 2022 року]
6 способів вирішити загадку в Wordle (+2 неробочих)
Використання квадратних дужок, за даними Zyppy, призвело до переписування назв у 77,6% випадків. При цьому в 32,9% Google просто видаляв укладену в них частину.
У випадку з круглими дужками заголовки переписувалися в 61,9% випадків, а частина всередині них видалялася у 19,7% випадків.
Щоб не ризикувати, завжди віддавайте перевагу круглим, а не квадратним дужкам.
Використовуйте ключові слова, які відповідають пошуковому запиту
Google із більшою ймовірністю перепише надто загальний чи неактуальний заголовок. Система віддає перевагу варіантам, які докладно описують контент на сторінці.
Наприклад, ви керуєте відомою компанією, але у тезі Title випадково вказали “головна сторінка”. Коли користувач введе назву вашого бренду в рядок пошуку, він не зрозуміє, що це ваш сайт. Швидше за все, Google перепише Title з використанням назви компанії.
Найпростіший спосіб переконатися в релевантності ваших заголовків — використовувати ключові слова, які відповідають пошуковому запиту. Ви можете використовувати “Звіт про ефективність” в Google Search Console, щоб знайти найкращі ключові слова.
Ви також можете використовувати оптимізатор заголовків SiteSeer.io, щоб знайти додаткові ключові слова для кожної сторінки, або автоматично вивантажити дані з Google Search Console.
Уникайте повторення ключових слів у заголовку
Google вважає повтори ключових слів їх надмірним використанням. Система може переписати назву навіть при повторенні одного слова.
Це може бути проблемою, якщо назва вашого бренду містить ключове слово, наприклад, “матраци зі знижками”. У цьому випадку варто використовувати суміжні ключові слова та синоніми.
Поганий приклад: Матраци зі знижками – Знайдіть свій ідеальний матрац – Знижки на матраци
Хороший приклад: Матраци за знижками – Знайдіть свою ідеальну постіль – знижки на матраци.
Намагайтеся уникати повторення будь-яких ключових слів, включаючи назву бренду. По можливості використовуйте синоніми та суміжні варіанти.
Уникайте шаблонних заголовків
Шаблонним буде унікальний заголовок, який багато разів використовували на інших веб-сайтах. Наприклад:
- Назва брендів, особливо довгих: Школа бойових мистецтв Гаррі Маршала в Москві.
- Категорична інформація: дешеві книги з акції.
- Маркетинговий слоган: Найкраща fashion-компанія на планеті.
Якщо Google вважає, що у вас шаблонний заголовок або він не передає сенсу сторінки, швидше за все його перепишуть. Один із способів визначити шаблонність заголовка — подивитися, чи є в ньому ключові слова, за якими користувачі знаходять ваш сайт.
Коли Google виявить, що шаблон недоречний або розмиває основне повідомлення сторінки, швидше за все, перепише його. Такі заголовки самі по собі непогані, але уникайте їх у ситуаціях, коли вони мають мало відношення до запиту користувача, а також при великій довжині і повторах.
Переконайтеся, що всі частини заголовка на місці
Здається очевидним, але відсутність шматків заголовка досить поширене явище. Коли вони генеруються автоматично з використанням шаблонів, можна зустріти неповні варіанти або взагалі відсутність заголовків, наприклад:
<title></title>
<title>| Назва компанії </title>
<title>- Дешеві книги з акції</title>
У цих випадках Google, швидше за все, додасть додаткову інформацію, якщо це можливо.
Переконайтеся, що кожен заголовок є унікальним і описовим. Не публікуйте напівпорожні заголовки.
Оновлюйте заголовки
Ще один поширений сценарій – ви повністю оновлюєте контент на сторінці, але не Title. Наприклад, ви пишете про те, як вступити до університету в поточному році, але в Title стоїть 2021 або навіть 2020 рік. Google може помітити це та розмістити потрібний рік у заголовку.
Хоча оновлення року є очевидним недоглядом, будь-яке велике оновлення контенту заслуговує на швидку перевірку Title, щоб переконатися, що він точно відображає сторінку.
Більше ніякого свавілля від Google!
Якщо ви дійшли до цього моменту, ви знаєте основні причини, з яких Google переписує посилання-заголовки. Тепер ви у всеозброєнні і зможете запобігти непотрібному рерайту.