Інтент запиту – це намір користувача знайти або дізнатися щось, коли він вводить пошуковий запит до Google. У статті розберемося, як він пов’язаний з оптимізацією пошукового просування, які види існують та як визначити.
Я часто вводжу в пошуковий рядок Google запит “тополя”. Ні, мене не цікавить дерево. Набагато важливіше, коли вийде новий альбом групи Антитіла, де солістом є Тарас Тополя.
Незважаючи на бурхливий розвиток технологій, пошукові системи поки що не навчилися читати наші думки, але за роки роботи накопичили гігантські статистичні дані. Якщо ви авторизувалися в тому ж Google, система створить ваш портрет, врахує ваші інтереси і на їх основі сформує пошукову видачу.
Що ж до нових або неавторизованих користувачів, де поки немає такого обсягу зібраних даних, тут пошукові системи спираються, знову ж таки, на свою статистику і віддають максимум місць у топ-10 видачі найчастішому і як наслідок найімовірнішому інтенту даного кластера.
Значення інтенту для пошукового просування
Помилково думати, що тільки бізнес зацікавлений у тому, щоб розуміти та задовольняти клієнтські потреби. Пошукові системи бажають, щоб у результатах їхньої видачі були не просто корисні сайти , а саме ті, що відповідають поточним запитам.
Наприклад, алгоритмам вже недостатньо отримати введення запиту “пластикові вікна”. Тепер вони шукають і знаходять закономірності між словами і словоформами, що входять у фразу, плюс працюють із синонімізацією. Їм важливо зрозуміти, що користувач хоче: просто зрозуміти, що це за вікна такі, або дізнатися, хто їх продає в регіоні. Кожен знайде щось для себе, якщо ПС правильно відпрацювала інтент і знайшлися сайти, які його задовольняють клієнта.
Чому вебмайстрам треба моніторити поставлені питання? Просто ступінь релевантності тієї чи іншої веб-сторінки потреб користувача (не просто ключових фраз, а справжніх намірів) безпосередньо позначається на її ранжуванні в пошукових системах. Останні впливають на CTR, тривалість перебування користувача на цільовій сторінці сайту та на інші фактори поведінки.
Є одне велике «АЛЕ». Якщо навіть ви змогли досягти високих показників для описаних вище параметрів, а текстово-графічний контент на сайті залишає бажати кращого (прості вигадки, довгі вступні частини, картинки поганої якості), сторінка може швидко зникнути з радарів топ-10 видачі.
Висновок простий: у SEO час залишити парадигму простого розкиду ключових фраз за текстом і перейти до того, щоб навчитися розуміти інтент пошукових запитів. І вже на основі цього розуміння готувати контент — ставити завдання копірайтерам, веб-дизайнерам, іноді розробникам.
Розуміння змісту запитів забезпечує:
- максимальну релевантність сторінок у пошуковій видачі;
- зниження bounce rate, тобто показника відмов;
- зростання конверсії;
- зростання та утримання (!) високої планки якості контенту;
- попадання у верхні рядки пошукової видачі;
- високу лояльність аудиторії.
Візьмемо запит “клініка” просування приватного медичного закладу. Мало того, що він надвисокочастотний, так ще багато користувачів вводять його, щоб знайти і подивитися популярний американський однойменний серіал.
Як бачите, розуміння інтенту допомагає також у питанні очищення семантичного ядра від сміттєвих фраз.
Види інтентів
Усі потреби користувачів можна звести до трьох питань:
- що це таке?
- де це знаходиться?
- як мені це зробити?
Тому групуються пошукові запити.
Інформаційні запити
Найбільша об’ємна група. Користувачі шукають інформацію певної тематики, дізнаються щось про продукти — товари та послуги. Бізнес тому і запускає контент-маркетинг, що хоче дати користувачам корисну та експертну інформацію та завоювати їхню довіру, щоб згодом продавати.
Приклади інформаційних запитів: “яку відеокарту вибрати для ігор”, “як почистити срібло в домашніх умовах”, “чому мох росте з північного боку дерев”.
Навігаційні запити
Подібну групу запитів вводять, коли хочуть дізнатися про певний ресурс, виробника, бренд. Іншими словами, користувачеві можуть бути не потрібні товари загалом, йому цікаві товари від конкретної компанії.
Приклади навігаційних запитів: “салон рено в Києві”, “tiktok”, “холодильники аристон”.
Комерційні (транзакційні) запити
Такі запити відображають наміри користувачів вчинити цільову дію — купити, замовити, залишити відгук або коментар тощо.
Для сайту, що займається продажами (наприклад, інтернет-магазини та маркетплейси) комерційні запити є критично важливими, тому що саме вони здатні залучити лояльну аудиторію, яка може придбати пропонований продукт.
Приклади комерційних запитів: “bbk 32lex-7289/ts2c ціна”, “купити samsung a12”, “роли замовити в Києві”.
Як визначити інтент пошукового запиту
В інтернеті для розуміння сподівань користувачів (і ваших майбутніх покупців) ви повинні буквально під лупою вивчити всі ключові фрази своїх семантичних ядер, вводити їх у пошукові системи та дивитися які сторінки видаються в топі. А також аналізувати, що ви самі припускали там побачити і знайти на сторінках, що відкрилися.
Не будемо сперечатися: така робота є тяжкою рутиною. Проте, коли ви отримаєте потрібні дані, то зможете зрозуміти, наскільки правильно і рентабельно просувати сайт за певними запитами.
Розуміння інтенту — це становлення маркетологом у класичному розумінні цього слова, поворот від суто технічного поступу до маркетингу, реклами та продажу «по-дорослому».
Висновок
Зрозумійте намір користувачів, і ви з величезною часткою ймовірністю потрапите в топ видачі Google. Тільки потрібно розуміти, що сьогодні користувачі хочуть одне, а завтра — ось із тими самими запитами — ну взагалі інше.
Збирайте ключові слова та опрацьовуйте їх інтенти, відображайте це в заголовках та основних текстах на веб-сторінках своїх сайтів, вивчайте синоніми. Слідкуйте, щоб концентрація ключових фраз була в межах здорового глузду. Коли зрозуміло і відпрацьовано намір користувача, вони будуть розташовуватися в тексті найприроднішим чином.
Приділяйте особливу увагу контенту, щоб ваш сайт був корисним, цікавим і продавав те, що ви хочете продати — від гумових поросят до будинків з дерева.