Більшість SEO-фахівців розуміють, що посилання є для Google фактором ранжування. Зовнішні посилання зазвичай мають більшу вагу, ніж внутрішні. Проте не варто їх недооцінювати. Якщо їх використовувати правильно, вони можуть працювати ефективно.

Для цього дослідження SEO-агентство Zyppy розглянуло 23 мільйони внутрішніх посилань на 1800 сайтах, тобто приблизно 520 000 окремих URL. Потім отримані дані порівняли з показниками Google Search Console, щоб визначити кількість кліків за кожною адресою.

Внутрішні посилання та кліки в Google Пошуку

Більше – не означає краще

Декілька моментів за цифрами, які варто відразу уточнити:

  • «23 мільйони посилань» звучить як великий обсяг, але це лише мала частина з трильйонів посилань в інтернеті. Більш масштабне дослідження забезпечило б більшу точність.
  • Це кореляційне дослідження. Кореляція — не причинно-наслідковий зв’язок.
    Будь-які висновки, зроблені з урахуванням цих цифр, слід вважати корисними, а не науковою істиною.

Внутрішні посилання пов’язані з великим трафіком

Сторінки з великою кількістю внутрішніх посилань на вході зазвичай отримують більше трафіку.

У дослідженому наборі даних URL з 0-4 внутрішніми посиланнями отримували в середньому по два кліки пошукової видачі Google. URL-адреси з 40-44 внутрішніми посиланнями показували вчетверо більше.

Після того, як сторінка отримує близько 45–50 внутрішніх посилань, ефект змінюється на протилежний. Трафік починає знижуватися зі збільшенням кількості внутрішніх посилань.

Чому це відбувається? Швидше за все, справа у більшій кількості навігаційних посилань у порівнянні з унікальним посиланням у тексті. Коли сторінка має більше 50 внутрішніх посилань, є ймовірність, що вони пов’язані з навігацією і йдуть з кожної сторінки сайту. Дослідження показує, що в цьому випадку трафік є нижчим.

Чи це означає, що навігаційні посилання менш ефективні, ніж інші види? Не обов’язково. Великі сайти зазвичай демонструють добрі результати за наявності великої кількості навігаційних посилань. А малі та середні домагаються менших успіхів.

Тоді чому більша кількість посилань пов’язана з великим трафіком принаймні до певного моменту? Подивимося на анкори. Це видима текстова частина посилання HTML або її текст.

Як варіанти анкорів корелюють із трафіком

Кількість анкорів на сторінці може бути різною. Для популярних сторінок створюють різноманітні назви для зовнішніх посилань. Але чи є зв’язок між розмаїттям цього тексту та трафіком за внутрішніми посиланнями?

Взаємозв’язок між різноманітністю анкорів внутрішніх посилань і кліками був настільки сильним, що дані перевіряли ще тричі. Навіть після усунення багатьох викидів (близько 50% всіх URL) показники продовжували зростати.

Цифри збільшувалися, але після певного моменту дані стали менш надійними. Часто можна побачити сторінки з одним, п’ятьма чи навіть десятьма варіантами анкору, але лише крихітний відсоток URL містить 25 або більше варіантів. URL з великою різноманітністю отримують більше трафіку з Google.

Чому це працює до певного моменту? Можливо, унікальність посилань — важливіший чинник, ніж абсолютна кількість. Іншими словами, одне й те саме посилання може з’являтися на кожній сторінці сайту (теоретично покращуючи PageRank — алгоритм ранжирування, який оцінює кількість і якість посилань, що ведуть на сторінки сайту), але з використанням одного і того ж анкору.

Навіть якщо це посилання з’являється на 500 різних сторінках, у певному сенсі його можна вважати одним і тим ж. Знову ж таки, навігаційні посилання дають більше результатів на великих популярних сайтах, але взаємозв’язок між зміною анкору та трафіком зберігається для всіх.

«Голі» посилання та трафік

Анкор завжди передбачає наявність тексту. Іноді можна зустріти голі посилання. Наприклад, замість “блог proseo.kiev.ua” можна написати https://proseo.kiev.ua/blog/.

Google рекомендує не використовувати голі посилання. Але чи впливає наявність таких анкорів на трафік? Судячи з даних, ні.

Сторінки з «голими» посиланнями отримали майже на 50% більше трафіку, ніж без них. Можливо, це пов’язано з різноманітністю анкорного тексту, ніж із зручністю використання чи іншими факторами ранжування Google.

Багато SEO-фахівців використовують подібні посилання як частину загальної стратегії. І хоча вам здається, що ви бачите анкори всюди, у наборі даних Zyppy вони були меншими ніж 1% посилань.
Вплив внутрішніх посилань на трафік

Порожні анкори та «Google Пошук»

Google також рекомендує використовувати описові слова в анкорах. Незважаючи на це, для багатьох посилань їх взагалі не прописують. Особливо часто це зустрічається при роботі із зображеннями та атрибутом alt.

У наборі даних Zyppy більше 6% всіх посилань не містили тексту в анкорі. Але чи скорочувала цю кількість кліків? Наявність порожнього анкору для внутрішніх посилань не мала жодного значення. Можливо, вони асоціюються із посиланнями на зображення, а для них часто використовуються текстові посилання.

Анкори з точним входженням ключа та трафік

SEO-фахівці часто радять використовувати ключові слова в анкорах. Однак не всі погоджуються, що варто включати точне входження у внутрішні посилання.

В рамках аналізу враховувалися сторінки, на яких був мінімум один анкор із точним входженням ключового слова. Результати виявили сильну кореляцію.

Сторінки, на яких був хоча б один анкор із точним входженням ключового слова, мали щонайменше вп’ятеро більше трафіку, ніж сторінки без нього. Цей взаємозв’язок зберігався навіть після виключення викидів.

Але пам’ятайте, що кореляція — це причинно-наслідковий зв’язок. Результати можуть пояснюватися оптимізацією загалом під конкретні ключові слова. Однак дані показують, що використання такого методу – непогана ідея.

Як оптимізувати внутрішні посилання

Звичайно, розробляти на основі отриманих даних повноцінну стратегію не варто. Але результати натякають, які практики варто використовувати при оптимізації:

  1. Більша кількість внутрішніх посилань пов’язані з вищим трафіком, але до певного моменту.
  2. Навігаційні посилання, мабуть, сильніше впливають на великі веб-сайти з високим авторитетом. Ефективність менш очевидна на невеликих сайтах.
  3. Різноманітність анкорів сильно корелює з вищим трафіком.
  4. “Голі” посилання, схоже, не шкодять трафіку і навіть збільшують його.
  5. Наявність анкорів з точним входженням ключового слова пов’язані з вищим трафіком.