Що таке сніпет, його значення

Сніппет (з англ. snippet – “Фрагмент”) – це анонс сторінки сайту, який виводиться в пошуковій видачі. Сніппет сайту складається із заголовка сторінки (тега title) та максимально релевантного заданому запиту текстового фрагмента.

Сніппет сайту: як формується та як його змінити - 2-

Приклад сніпету з видачі Google

Сніппет розповідає користувачеві, про що можна дізнатися на цьому сайті: це певною мірою візитка ресурсу в результатах видачі. Якщо користувач відразу бачить заклик до дії та інформативний короткий опис, це зацікавить його та змусить пройти за посиланням. По суті, сніпет безкоштовно приваблює органічний трафік і посилює авторитетність сайту.

Правильно написаний сніпет покращує CTR сайту в результатах пошукової видачі, а значить, і його позиції в Google. Наприклад, на ранжування в Google суттєво впливають поведінкові чинники, до яких належить клікабельність сніппета.

Як формується сніппет

З чого складається сніпет

  • Заголовок, що формується з метатегу Title. При незаповненому або неправильно заповненому Title пошукові системи автоматично пропишуть його, спираючись на зміст веб-сторінки.
  • URL-адреса сторінки, яка відображає навігаційний ланцюжок.
  • Опис, який пошуковики створюють на основі метатегу Description. Якщо ж він не прописаний, пошукова машина вихопить фрагмент тексту, що містить запит користувача.

Загалом всі пошукові системи видають сніпети з однаковою структурою, створюють їх за різними алгоритмами.

Сніпети Google засновані на метатегах Title та Description. Головне – скласти правильно та вписати релевантні ключові запити, тоді користувач побачить їх у вихідному вигляді. У разі некоректного заповнення метатегів чи їх відсутності пошукова система створить їх автоматично. Тобто для того, щоб видача Google показала потрібний сніпет, потрібно прописувати метатеги Title і Description з урахуванням вимог пошукової системи.

Сніппет сайту: як формується та як його змінити - 3-
Пошукові роботи Google звертають увагу на правильно вписані релевантні ключі

Допустимий розмір сніпету в Google

Насамперед обсяг сніпету в Google не перевищував 140-160 знаків, проте зараз він збільшився до 230 знаків. Завдяки цьому нововведенню користувач може вибирати більш вдумливо, оскільки вже в результатах пошукової видачі бачить більше інформації про сайти.

Що таке розширений сніпет і що до нього входить

Розширений сніпет є в обох пошукових системах. Він привертає більше уваги користувачів при додаванні до нього фавікона, заголовка, опису, контактів, адреси, відгуків, рейтингу компанії, прямих посилань на окремі сторінки сайту, популярних категорій товарів. Все це виділяє розширений сніпет в результатах пошукової видачі і направляє на сайт більше лідів. Крім розширених, першими у видачі Google показуються вибрані сніпети. У них високий CTR, тому що вони впадають у вічі, користувачі їх відразу помічають.

Так виглядає розширений сніпет Google:

Сніппет сайту: як формується та як його змінити - 4-

Чи можна змінити сніпет і як це зробити

Неможливо безпосередньо вплинути на сніпет, проте у ваших силах його покращити, підштовхнути пошукові машини до вибору потрібного фрагмента тексту. Спочатку слід проаналізувати його привабливість, його місце у видачі, релевантність запиту, а потім правильно прописати заголовок і сам опис.

Формуючи заголовок сніпета, враховуйте наступне:

  1. Складайте його за формулою «Ключовий запит та заклик до дії».
  2. Не перевищуйте ліміт Google у 70 знаків з урахуванням прогалин, тоді заголовок не обріжеться.
  3. Не вказуйте назву сайту чи компанії – пошукові роботи самі визначать домен.
  4. Вписуйте ключові запити з довгим хвостом на кшталт “поставити пластикові вікна ціна в Харкові”, щоб без переспаму вшити кілька ключів.
  5. ВЧ-запити увімкніть на початок заголовка і виділіть їх за допомогою HTML.
  6. Перевірте, щоб Title у коді сторінки був вказаний у розділі <head>.
  7. Для кожної сторінки напишіть окремий Title.

Щоб скласти ефективний опис Сніппет, враховуйте, що Description не дублює Title, а лише доповнює його. У ньому слід прописати ключові слова цієї сторінки, причому ВЧ-запити вказуються у перших 130 знаках. Опис має стати найкоротшим вичавком суті сторінки. Довжина цього метатегу для Google не повинна перевищувати 156 знаків.

Для красивого URL потрібно використовувати ЧПУ (людиназрозуміла URL) і грамотно налаштувати мікророзмітку хлібних крихт. Тоді пошукові системи нададуть ключову інформацію та покажуть її у видачі. Однак варто пам’ятати, що мікророзмітку потрібно використовувати акуратно. Адже якщо перебрати, то сайт може опинитися під санкціями пошукових систем.

Взагалі рідко вдається отримати привабливі сніпети в пошуковій видачі з першого ж разу. Тому необхідно аналізувати результати і коригувати SEO сторінок: прибирати невдалі фрази чи замінювати у яких ключі, виправляти метатеги та інших.

Які висновки можна зробити

Хоча Google автоматично формуює сніпети, можна впливати на їх вміст. Для цього грамотно прописуйте метатеги Title та Description. Поліпшити CTR можна за допомогою привабливих заголовків та описів сніпетів. Крім того, потрібно спостерігати за їх клікабельністю та редагувати за необхідності.

Якщо підготувати якісні сніпети, можна розігнати трафік на сайт і підняти його в топ пошукової видачі. Щоб розв’язати це завдання, потрібно виконувати рекомендації пошукових систем, а й враховувати інтереси користувачів. Найважливіше — відстежувати тренди та постійно працювати над сайтом, щоб він перебував у топі.