Google Panda – це частина пошукового алгоритму, основним завданням якого є оцінка якості контентного вмісту сторінок веб-сайтів.
В органічному пошуку мають відображатися сайти з корисною, цікавою та унікальною інформацією, які здатні повністю задовольнити інформаційні потреби користувача. Якщо неякісний ресурс із недостатньо релевантним вмістом намагається шляхом текстових маніпуляцій зайняти високі позиції, то сайт має високі шанси познайомитися з цим звіром.
Трохи історії
Google Panda почав своє існування 24 лютого 2011 як спам-фільтр, який допомагає оцінити якість сайтів і знизити неякісні сторінки в рейтингу. Спочатку він був націлений виключно на штучно згенеровані тексти та біржі контенту, але Метт Каттс, керівник команди боротьби з веб-спамом, вирішив направити його роботу на підвищення релевантності пошукової видачі. У період з 2011 по 2015 рік фільтр зазнав десятків оновлень, а на початку 2016 року став частиною основного алгоритму ранжування Google.
На які сайти орієнтована Панда?
Найважливіша річ, яку необхідно розуміти, – алгоритм Panda орієнтований виключно на контент. Він не оцінює кількість вхідних/вихідних посилань, швидкість завантаження сторінки або технічний стан сайту. Для нього не має значення наявність HTTPS та використовувана CMS. Він відсіває з органічної видачі марні та спамерські сайти з вмістом низької якості. Тому якщо на сторінках вашого сайту присутні пункти, наведені нижче, вам слід остерігатися пухнастих лап і попрацювати над наповненням.
- Тонкий вміст (thin content) – сторінки з невеликим основним контентом, які не здатні задовольнити відвідувача. Це означає, що не потрібно намагатися вмістити якесь чарівне мінімальне число слів на сторінці. Якщо в декількох реченнях вам вдається повністю розкрити запити, за якими ранжується ваша сторінка, то все в порядку. Але здебільшого цього виявляється недостатньо.
- Контент, що дублюється. До цього пункту відноситься використання будь-яких матеріалів сторонніх ресурсів без вказівки на першоджерело. Панда не любить крадені тексти, картинки та відео. Так само не варто захаращувати сайт повторюваним контентом, навіть якщо в глобальному пошуку він вважається унікальним. Тому не варто створювати пересічені за змістом статті, використовуючи синоніми як ключові слова, або створювати велику кількість карток одного і того ж товару, які по суті відрізняються лише однією характеристикою. Коли на вашому сайті відсоток подібних сторінок починає бути суттєвим, висока ймовірність потрапити під санкції.
- Неякісний контент. Якщо не досягається основна мета – бути корисним та цікавим читачеві – контент ризикує потрапити до категорії низької якості. Наприклад, тема розкрита не повністю і немає докладної інформації, недостатньо корисний зміст із достатком ключових слів – тільки щоб залучити якнайбільше трафіку. Наявність орфографічних, стилістичних чи фактичних помилок.
- Високий процент реклами. Основний контент сторінки губиться серед нескінченних рекламних блоків. Google не проти реклами або партнерських посилань, поки це ненав’язливо і не ускладнює сприйняття основної корисної інформації. Під фільтр Панди потрапляють сайти з низькоякісним контентом, які мають на меті перенаправляти користувачів на інші сайти за допомогою реклами або партнерських посилань. При цьому вони можуть продовжувати ранжуватися за більш конкретними та високорелевантними запитами.
- Користувальницький контент низької якості. Під загрозою сайти, на яких контент генерується користувачами. Наприклад, коментарі, форуми і блоги, що неконтрольовано розростаються, де публікуються короткі користувальницькі повідомлення.
Як визначити, що ви потрапили до санкцій Google Panda?
Якщо ви помітили різке просідання органічного пошукового трафіку з Google і переконалися, що це ніяк не пов’язано з сезонним зниженням попиту, починаємо перевіряти детальніше.
Алгоритм Панда є автоматичним та вбудованим в основний алгоритм ранжування, тому не вдасться просто зіставити дати його оновлення із тенденцією падіння трафіку на вашому сайті.
- Насамперед слід зайти в Google Search Console і подивитися «Заходи, прийняті вручну». Якщо на сайт накладено фільтр за “неприродні посилання”, ви побачите повідомлення. Автоматичні санкції звичайно на цій вкладці не відображаються.
- Далі йдемо до Google Analytics та аналізуємо органічний трафік на конкретні сторінки. Наше завдання визначити, чи просів сайт повністю або лише конкретні групи URL-ів. Якщо сайт опинився під Пандою, це не обов’язково означає, що його повністю песимізують, як буває при Пінгвіні. Найімовірніше ми спостерігатимемо погіршення позицій окремих груп запитів, які ведуть на неякісні сторінки.
Як вивести сайт із-під санкцій Google Panda?
Що ж варто робити, а від яких заходів рекомендується утриматися, якщо на вас «упала» Панда?
- Насамперед необхідно проаналізувати, на які сторінки та частини контенту Google продовжує залучати користувачів. Не поспішайте видаляти вміст з усіх сторінок лише за принципом – надто багато/мало тексту. Використовуйте Google Analytics та Google Search Console для складання списку сторінок з добрим та нульовим трафіком, яким потрібне доопрацювання.
- Оцініть, наскільки повно розкривається інформація на проблемних сторінках за тими запитами, за якими приходять користувачі. Якщо інформація є розпливчастою, не унікальною або не задовольняє потреби користувача в запиті – допрацьовуємо контент. Основна мета – якість, корисність та авторитетність, а не кількість.
- Вся інформація має бути унікальною – це не тільки текст, а й картинки, відео та інші мультимедіа файли. Хочу окремо відзначити, що технічні дублі сайту Панду особливо не цікавлять, але вони, безумовно, впливатимуть на ваше SEO.
- Всі сторінки, які ви не готові доопрацьовувати прямо зараз – закриваємо від індексації через файл robots.txt або використовуємо мета-тег robots зі значенням атрибуту content=’noindex’ (<meta name=”robots” content=”noindex”/>). Для швидкого вилучення сторінок з індексу Гугла переконайтеся, що сторінки є в карті сайту або додайте їх туди і забороніть індексацію.
- Видалення неякісних сторінок рекомендується лише в тому випадку, якщо немає можливості для їх поліпшення. Наприклад, спамлені форуми, сайти, що перевидають RSS-канали.
- Оцініть кількість реклами та партнерських посилань до основного корисного контенту. Вигода власника сайту не повинна перевищувати користь відвідувача. Тому переконайтеся, що реклама та партнерські посилання не нав’язливі, не заважають сприйняттю основного вмісту, не блокують і не відволікають від нього увагу, відповідають тематиці та змісту сторінки. Якщо реклами буде занадто багато на першому екрані, можна додатково отримати зниження факторів основного алгоритму, не пов’язаних з Пандою.
- Уважно перевіряємо контент, що створюється користувачами. Вводимо модерацію. Явний спам видаляємо. Решту по можливості редагуємо, щоб усунути помилки та підвищити корисність.
- Чим більше якісного контенту, тим краще. Наповнюйте сайт актуальною та корисною інформацією, щоб компенсувати вплив спам-фільтру. Сайт загалом вважається якісним, якщо на переважній більшості сторінок користувачам надається високоякісний контент.
І пам’ятайте, що Panda це контент, а не технічні проблеми. Тому, щоб вилікуватися від Панди, продовжуйте працювати над покращенням ресурсу, створювати корисний та якісний контент для відвідувачів, а не для пошукових машин.