Аватар (avatar) – це фотографія, картинка або будь-яке графічне зображення невеликого розміру, за допомогою якого можна “пізнати” та ідентифікувати користувача.

Аватар - що це

Навіщо потрібний аватар

Аватар в інтернеті потрібен, щоб спілкування було персоналізованим. Нікому не хочеться спілкуватися просто із сірою картинкою, за якою незрозуміло хто стоїть. Якщо людина використовує той самий аватар на різних майданчиках, картинка міцно зростається з її чином, допомагає дізнатися користувача навіть після довгої відсутності або зміни імені, прізвища, ніка.

Пам’ять людини влаштована таким чином, що картинка запам’ятовується легше, ніж нік, особливо складний. За аватаром в інтернеті людину простіше знайти її рідним, друзям, колегам, однокласникам – усім, кому вона може бути цікавою. Клієнтам теж простіше знайти та ідентифікувати компанію, коли вона бачить звичний та зрозумілий аватар.

Ще один плюс використання аватара – якщо поставити на нього фотографію, то всі користувачі мережі будуть бачити, що з ними спілкується не бот, а жива людина.

Аватар в інтернеті: приклади

Аватари найактивніше використовуються на майданчиках, орієнтованих спілкування. За ними легше зорієнтуватися і знайти потрібну людину, бренд, компанію. Давайте розглянемо де саме їх застосовують.

  • Насамперед це соціальні мережі з їхніми мільйонами користувачів. Навіть мультиплікаційний персонаж на аватарі краще, ніж відсутність картинки.
  • Аватари мають і користувачі форумів, куди аудиторія теж приходить спілкуватися й обговорювати нагальні проблеми та хоче бачити свого співрозмовника.
  • Важко уявити без аватарів та месенджерів, наприклад Telegram або WhatsApp. У месенджерах користувачі можуть завантажувати індивідуальні зображення.
  • У блогах, де публікуються статті різних авторів, також зазвичай є їхні аватари, щоб читачі бачили – за написанням матеріалу стоїть жива людина.
  • Користувачі продуктів Microsoft Windows, люди, які завели облікові записи в Google і в «Яндексі» теж можуть встановлювати відомі аватари.
  • Сервіси віддаленої роботи, такі як Trello, також дають можливість завантажити фотографію та отримати аватар. Для робочих комунікацій дуже зручно.
  • Багато інтернет-магазинах також є можливість після реєстрації завантажити аватар, щоб уникнути безособового спілкування і створити більш довірливу обстановку.
  • Геймери, групи розважального контенту та прості користувачі можуть поставити на аватар будь-який малюнок чи картинку: жабу, кошеня, букет квітів, фото Бреда Піта чи персонаж фільму жахів – повна свобода вибору.

Бізнес-аватарки: приклади та рекомендації

Коли йдеться про бізнес, аватар в інтернеті набуває принципового значення, і до його вибору потрібно ставитись відповідально. Оптимальним для експертів, фрілансерів, блогерів та людей, які просувають бізнес за допомогою особистого бренду, буде поставити на аватар своє фото у діловому стилі – воно створюватиме у користувачів відповідне враження. Важливо, щоб фотографія була портретною. Фото на весь зріст і навіть поясне фото на маленькому аватарі загубиться і не допоможе створити уявлення про те, як ви виглядаєте.

Для бізнес-акаунтів можна використовувати відомий логотип бренду, велику написану коротку назву або фото основного товару. Важливо уникати великої кількості дрібних деталей, які не будуть зчитуватися і нести смислове навантаження, але візуально ускладнюватимуть сприйняття аватара в інтернеті.

Формати та розміри аватара в інтернеті

Більшість майданчиків, де використовуються аватари, дозволяють завантажувати файли у кількох форматах – стандартно це jpg, jpeg та png. Залежно від майданчика можуть бути встановлені вимоги до розміру або ваги фотографій, які ви завантажуєте. Деякі майданчики самостійно стискають фотографії до потрібного розміру або пропонують функцію обрізання. У цьому випадку користувач має можливість вибрати, яка частина фотографії буде відображатися.

Аватаром може бути не лише статичне, а й анімоване зображення у форматі GIF. Коли йдеться про бізнес, можна зробити анімований аватар із кількох своїх фотографій. Наприклад, за допомогою простого та безкоштовного сервісу «Гіфіус». Сервіс створить просту анімацію за рахунок зміни кадрів – це допоможе виділитися на тлі статичних аватарів. І допоможе краще запам’ятати вас чи вашу компанію.

Обмеження щодо оформлення

Обмеження можуть бути локальними – наприклад, анімовані аватари дозволяє встановлювати далеко не кожен майданчик. Але є й загальноприйняті обмеження. Ось що не можна розміщувати:

  1. Пропаганду наркотиків.
  2. Нацистську та іншу символіку заборонених законами організацій.
  3. Непристойності – мат і образи.
  4. Погрозливі написи, заклики, що провокують міжнаціональну чи міжконфесійну ворожнечу.
  5. Не вітається у аватарах і пряма комерційна реклама.