Що таке ранжування сайтів і як воно працює
Просування у пошукових системах може здаватися темним лісом, проте алгоритми Google працюють згідно з конкретними факторами ранжирування. Ранжування – це процес сортування веб-сайтів у пошуковій видачі Google, в результаті якого в топ потрапляють сторінки, які найбільше відповідають на пошуковий запит. Основна мета ранжирування – визначити сайти, які мають максимальну практичну цінність для користувача. Додатково алгоритми пошукових систем видаляють з видачі нецільові сторінки та песимізують сайти з дубльованим контентом.
Релевантність відображає відповідність сторінки, що просувається пошуковому запиту користувача, що дозволяє сайту потрапити в пошукову видачу. А за порядок сортування та позицію у топі відповідають фактори ранжування.
В даний час пошукові системи поступово відходять від ранжування сайтів за ознаками формальної релевантності та переходять до оцінки змістовної цінності, де акцент спрямований на користь ресурсу для аудиторії.
Авторитетність, якість сайту та практична користь контенту визначаються за допомогою факторів ранжирування, які дозволяють просувати найцінніші ресурси у топ видачі. Найбільш релевантним пошуковим запитом вважається сайт на першій позиції видачі, далі релевантність ресурсу оцінки пошукових алгоритмів знижується з кожною позицією в пошуку.
Позиції ресурсу у видачі можна легко покращити, якщо знати, як працює ранжування сайтів у мережі, та які параметри враховуються пошуковими системами. Зараз докладно розберемо фактори ранжирування в Google.
Фактори ранжування пошукових систем
Формула ранжирування Google – алгоритми пошукових систем, що визначають розташування сайтів у видачі. У алгоритми ранжирування входить понад 1000 показників, які можна сегментувати на 7 окремих категорій.
Хостові та доменні фактори ранжування

Доменне ім’я – перше, що враховують роботи пошукових систем під час розподілу сайтів у видачі. Домен ресурсу допомагає визначити тематичність всього сайту конкретному запиту, а також визначити вік та історію проекту.
Що входить у хостові та доменні фактори
- Вік домену. Час від часу першої індексації домену впливає на довіру пошукових систем до ресурсу. Чим більше у пошуку історії індексації ресурсу, тим вище його траст та перспективи зайняти вищі позиції порівняно з молодим веб-сайтом.
- Історія домену. На ранжування негативно позначиться, якщо раніше домен використовувався для дорвею або adult-тематики. Також впливає історія санкцій, які накладаються на сайти, раніше зареєстровані на домені.
- Назва домену. Тематичний чи брендовий запит у доменному імені дозволяє збільшити релевантність ресурсу головному запиту у семантичному ядрі.
- Доменна зона. Національний домен верхнього рівня позитивно впливає на ранжування сайту у видачі на території цієї країни, наприклад: «.ua» – в Укаїні, «.de» – у Німеччині.
- Кількість сторінок в індексі. Чим більше релевантних тематиці сторінок на сайті, що мають пошуковий попит, тим вищий пріоритет сайту у видачі. А системні, нецільові та неіснуючі URL мають бути виключені з індексу через налаштування у файлах robots.txt.
- Санкції. Потраплення під фільтри чи санкції пошукових систем різко погіршує позицію у видачі.
Рекомендації
Вебмайстру важко вплинути на покращення хостових та доменних факторів, проте можна запобігти проблемам з ранжируванням на етапах реєстрації домену та запуску сайту. Для просування у пошуковій видачі важливо:
- Вибрати релевантний домен. Підберіть доменне ім’я, яке відображатиме тематику сайту або використовуйте назву компанії для отримання брендових запитів надалі. Зверніть увагу на доменну зону та враховуйте географію діяльності компанії – вийти в топ регіону з регіональним доменом буде простіше, ніж із національним доменом першого рівня, і навпаки. Наприклад, з адресою сайту kupit-divan.rnd.ru ростовський виробник диванів зможе швидше вийти в регіональний топ, ніж з адресою divan.com.
- Перевірити історію домену перед покупкою. Обов’язково визначте кількість власників домену, наявність санкцій та дату першої реєстрації. Отримати повну інформацію можна через сайт http://web.archive.org/.
Резюме
Доменні та хостові фактори ранжирування спрямовані на виключення з пошуку сумнівних ресурсів. Такі сайти часто не мають практичної цінності для користувачів і створюються шахраями.
Завжди перевіряйте домен перед покупкою та відстежуйте можливість знаходження домену під санкціями.
Технічні фактори ранжирування

Без технічної оптимізації робота з рештою факторів ранжирування не є корисною. Зовсім
Сюди входять параметри, що відповідають за технічну здатність сайту та сервера до стабільної та ефективної роботи. Алгоритми Google представляють суворі вимоги до технічної частини сайту — ресурси з проблемами в коді, які не мають SSL-сертифікату або довго завантажуються, песимізуються у видачі.
Що входить у технічні чинники
- Коди відповіді сервера. Велика кількість редиректів або серверних помилок негативно відбивається на ранжируванні сайту. Також отримати «мінус» у пошукових систем можна через великий обсяг 404 помилок, які виникають через спроби перейти на віддалені сторінки, при проблемах з авторизацією тощо. Важливо, щоб на сайті сторінки віддавали коректний код відповіді або не мали більше 1 редиректу 301 іншу робочу сторінку.
- Швидкість завантаження сторінок. Сайт повинен швидко завантажуватись з будь-якого пристрою та не підвисати при використанні. Повільне завантаження збільшує кількість відмов, що негативно впливає на фактори поведінки. Відмінним показником вважається відтворення першого контенту на сторінці за 1 секунду, оптимальним – до 3 секунд. Головними причинами тривалого завантаження вважаються повільний сервер, код з великою кількістю помилок і відсутність оптимізації медіаконтенту. Крім того, на час завантаження дуже впливають можливості встановленої системи керування сайтом.
- Оптимізація медіа. “Важкі” зображення або відео уповільнюють завантаження сайту і можуть заважати перегляду сторінок. Проблема часто виникає через використання нестисканих форматів зображень або додавання на сторінку відео або анімації при оренді слабкого сервера.
- Валідність програмного коду. Надлишок скриптів і стилів, наявність незакритих або неправильно доданих тегів, системні помилки вважаються грубими помилками, що призводять до збільшення часу завантаження.
- Захищене з’єднання. Сайт повинен передавати трафік через захищене HTTPS-підключення, це забезпечить безпеку обміну даними з відвідувачем. Для цього необхідні встановлення SSL-сертифіката та переїзд на HTTPS.
- Локація сервера. Відстань збільшує час сервера, що уповільнює завантаження сайту – за рекомендаціями PageSpeed Insights затримка повинна становити менше 200 мс.
- Дублі та редиректи. Відкриті для індексування дублікати сторінки, ланцюжки редиректорів та биті посилання — призведе до некоректного вибору пошуком релевантної сторінки та некоректної передачі ваги сторінок.
Для того, щоб потрапити в топ видачі сайту, потрібно мати оптимізовану і зручну мобільну версію, адаптовану під усі популярні діагоналі екранів мобільних гаджетів. У 2023 році це також необхідно, як і наявність SSL-сертифіката.
Додатковою перевагою при ранжируванні може стати наявність мобільного додатка , особливо для розважальних або корпоративних ресурсів та соціальних мереж.
Рекомендації
Робота з технічними факторами — перше завдання вебмайстра, без вирішення якого оптимізація поведінкових чи посилальних факторів виявиться малоефективною. Для покращення ранжування ресурсу вебмайстру потрібно:
- Перевірити коди відповідей у вебмайстрах. Сторінки повинні віддавати код відповіді 200 або одноразовий тимчасовий редирект 301 іншу сторінку. Ланцюжки редиректів, віддалені сторінки, помилки сервера 500 можна проаналізувати через вебмастер.
- Підвищити швидкість завантаження сторінок. Перевірити швидкість можна через сервіс PageSpeed Insights, який також відобразить рекомендації щодо оптимізації. Час завантаження кожної сторінки не повинен перевищувати 3 секунди, в ідеалі — близько 0,5 секунди. Для цього потрібно стиснути зображення, підключити ліниве завантаження (lazy loading) медіаконтенту, перенести Java-скрипти в нижню частину сторінки.
- Оптимізувати медіа та код. Бажано знизити розмір завантажуваного HTML-коду. Для цього потрібно видалити великі блоки CSS та JS, усунути нефункціональні рядки та перевірити чистоту коду – наявність помилок, незакритих тегів, битих посилань.
- Підключити SSL-сертифікат. Перехід на HTTPS та шифрування даних у 2023 році – сувора необхідність. Для молодих проектів можна підібрати безкоштовні SSL сертифікати Let’s Encrypt.
- Усунути всі дублі сторінок та ланцюжки редиректів. Дублікати часто виникають через особливості роботи CMS, редиректи – при неправильних налаштуваннях. Пошук проблем проводиться через вебмайстри Google — важливо звернути увагу на посилання, доступні через адреси з HTTP і HTTPS, в URL з WWW і без WWW, а також зі слішком наприкінці та без нього. З неочевидних дублів — однакові товари, доступні за декількома посиланнями або сторінки з параметрами.
Обов’язково потрібно коректно налаштувати файли sitemap.xml і robots.txt, впровадити мікророзмітку на сторінках , завантажити фавікон і зробити людину зрозумілі URL. Окрему увагу потрібно приділити мобільній версії – сайт має бути зручним при використанні зі смартфонів і швидко завантажуватися з мобільного інтернету.
Резюме
Технічні фактори – одні з ключових параметрів ранжирування пошукових систем, без опрацювання яких неможливо потрапити на першу сторінку видачі. Усунення технічних помилок, оптимізація та прискорення сторінок – найбільш дієві та щодо бюджетні способи покращення ранжирування.
Посилальні фактори ранжування

Посилання вже не так впливають на ранжування, як раніше, але залишаються важливою вимогою під час ранжирування. Особливо для Google.
Що входить до посилальних факторів
- Анкор-лист. Це список анкорів зовнішніх посилань, що ведуть на сторінку чи сайт. Намагайтеся використовувати природний анкор-аркуш, не зловживайте комерційними та не використовуйте неузгоджені словосполучення.
- Швидкість приросту посилальної маси. Різке збільшення посилань, тривалий простий чи швидкий приріст лінків для молодого сайту призводять до песимізації. Приріст посилань має бути рівномірним та постійним.
- Авторитетність посилань в інтернеті. Сайт-донор повинен мати розвинений профіль посилання. В іншому випадку, вхідні посилання можуть негативно вплинути на ранжування акцептора.
- Тематичність донора та акцептора. Пошуковики враховують тематику сайтів, пов’язаних з посиланнями. У профіль посилання рекомендується додавати лише посилання з тематичних ресурсів.
- Вік, регіональність донора. Чим старший вік доменного імені у донора, тим більший внесок у ранжування дасть посилання. Також враховується геозалежність сайту – посилання від донорів з регіону акцептів збільшують якість маси посилань.
- Кількість вихідних посилань та якість акцепторів. Пошукові системи враховують динаміку появи та якість сайту, на які ведуть вихідні посилання. Посилання на нетематичні чи заборонені тематики здатні негативно вплинути на ранжування.
Рекомендації
Відсутність робіт над посиланням профілем негативно позначається на ранжируванні. Для поліпшення маси сайту потрібно:
- Нарощувати посилання рівномірно. Додавати посилання природним чином, розтягуючи публікацію донорів на весь місяць. Сформуйте щомісячний бюджет на розвиток профілю посилання та закуповуйте по кілька посилань кілька разів на тиждень.
- Підвищувати авторитетність донорів. Намагайтеся отримати посилання лише у розвинених авторитетних ресурсів у тематиці. Для отримання природних посилань у авторитетних джерел добре працює безкоштовне розміщення експертного матеріалу на сайті-донорі або аутрич, коли посилання розміщується за домовленістю з власником сайту.
- Слідкувати за регіональністю та тематичністю посилань. При розширенні профілю посилання намагайтеся додавати посилання тільки з тематичних ресурсів та зони геозалежності сайту. Додавати в профіль нерегіональні посилання можна, але тоді бажано сконцентруватися на авторитетності джерел – плюсом буде робота з федеральними сайтами та трендовими ресурсами.
- Проробляти навколопосилальний текст та анкори. До анкор вхідних посилань додайте ключові слова з точними або розведеними входженнями, релевантними пасажами. Також варто опрацювати навколопосилальний текст тематичним контентом – особливо враховується текст після анкору посилання, де варто розміщувати додаткові слова із кластера запитів.
- Підключити крауд-посилання. Варто додати до посилальної маси посилання з форумів, соцмереж, довідників та відгуків. Це допоможе урізноманітнити посилальний профіль.
При роботі з посиланням на профіль сайту важливо не економити на якості та релевантності зовнішніх посилань, а також створювати помірну кількість вихідних. Головне – баланс, планомірне нарощування тематичних, авторитетних посилань із популярних ресурсів.
Резюме
Посилальні фактори вважаються одними з основних факторів ранжирування Google. Поліпшення профілю сайту посилює авторитетність ресурсу в пошукових системах, що дозволяє поліпшити ранжування і закріпитися у видачі. Головне під час роботи з посилальними чинниками — наголос на якість і планомірне накопичення профілю профілю.
Поведінкові фактори ранжирування

Тренд у ранжируванні – робота з поведінковими факторами. Чим краще для користувачів, тим вищі позиції у видачі. Сильний ефект на ранжування надають поведінкові фактори, які дозволяють визначити пошукачам, наскільки сайт відповідає очікуванням користувачів.
Що входить у поведінкові чинники
-
- Брендовий трафік. Заходи на сайт через пошук за назвою бренду говорять про популярність ресурсу, що також дає бонус до ранжування.
- Час перебування на сайті. Тривалість користувача на сайті корелює із залученням аудиторії та свідчить про корисність ресурсу. Аналогічний ефект показує глибина перегляду вмісту.
- Зростання відмов. Великий відсоток відмов у Google Analytics свідчить про низьку цінність сайту для користувача, зверніть увагу на такі сторінки та доопрацюйте їхній функціонал. Відмови реєструються у Google таким чином: це перегляд лише 1 сторінки користувачем.
- CTR сніппета. Клікабельність Сніппет визначає привабливість сайту у видачі. Високий CTR сніпету та низький відсоток відмов — свідчення цінності сайту для аудиторії.
- Географія аудиторії. Пошукові системи відстежують розташування вхідного трафіку. Якщо більшість аудиторії перебуває у зазначеному ресурсом регіоні, сайт отримає бонус при ранжируванні у цьому регіоні.
- Історія кліків у пошуку. Пошуковики враховують останній клік користувача у видачі. Повернення до пошуку після перегляду сторінки показує, що сайт не зміг задовольнити потреби користувача.
Рекомендації
Поведінкові чинники відображають лояльність аудиторії. Хороший спосіб покращити ранжування ресурсу – працювати над збільшенням повторних заходів та часом перебування користувачів на сайті. Для цього варто:
- Поліпшити юзабіліті сайту. Спростіть навігацію та опрацюйте конверсійні маршрути користувачів по сайту, додайте в меню посилання на популярні сторінки, впровадьте систему тегів та пошуку. Дізнайтесь думку аудиторії сайту про дизайн та зручність його використання — для цього можна запустити опитування на головній сторінці
- Коригувати сніпети у видачі. Контролюйте показник клікабельності сніпетів і коригуйте title та description. Обов’язково додайте швидкі посилання та перевірте, чи ранжується favicon у мобільній версії – це допоможе персоніфікувати сніпети. Великим плюсом буде додавання до сніпетів цін на товари та зображення — пошуковики це цінують.
- Подбати про швидкодію. Проведіть повну технічну оптимізацію сайту. Швидкість завантаження сторінки впливає на відсоток відмов, який враховується при ранжируванні.
- Додати медіаконтент. Впровадження анімації та відео дозволяє продовжити час перебування користувача на сайті, а також точніше розкрити тему пошукового запиту.
- Налаштувати перелінкування. Хлібні крихти необхідні для збільшення глибини перегляду веб-сайту і дозволяють користувачам швидко переміщатися тематично схожими сторінками.
- Опрацювати довідковий розділ та додати чат-боти. База знань, FAQ та онлайн-консультант допоможуть утримати користувачів на сайті за наявності запитань та збільшать лояльність аудиторії.
- Поліпшити мобільну версію сайту. Google використовує принцип Mobile First індексації, що визначає ранжування сайтів саме за показниками мобільної версії. Попрацюйте над адаптивністю ресурсу, перевірте швидкість завантаження та зручність використання сайту з мобільних гаджетів.
- Додати інтерактивні елементи. Калькулятори, складна анімація збільшують залучення користувачів та підвищують час перебування на сайті. Створіть інтерактивний інструмент, що має практичну цінність для аудиторії – це дуже вплине на ранжування.
- Запустити e-mail розсилки. Хороший спосіб стимулювати додатковий трафік на старі публікації або повідомляти користувачів про вихід нового контенту. Визначити найцікавіший контент на сайті можна через метрики. Головні умови e-mail розсилки – користувачі повинні самі погодитися на розсилку та мати можливість швидко від неї відписатися за необхідності.
Визначити проблеми з поведінковими факторами можна через Google Analytics. Стрибки трафіку в несезонних тематиках, збільшення відсотків відмов або зниження часу перебування користувачів на веб-сайті – привід приділити увагу факторам поведінки.
Резюме
Поведінкові фактори дозволяють визначити відповідність сайту очікування користувачів. При зміні алгоритмів ранжирування від обліку формальної релевантності на аналіз практичної цінності сайту поведінкові чинники стали вагомим аргументом, що впливає позиції у видачі.
Комерційні фактори ранжирування

Ранжування інтернет-магазинів або сайтів, які просуваються за комерційними запитами, безпосередньо залежить від комерційних факторів. Сюди входить низка вимог, спрямованих на доступність і простоту здійснення покупки на сайті: від широти асортименту до зручності навігації в кошику.
Що входить до комерційних факторів
- Асортимент послуг або товарів. Пошукові системи прагнуть надати максимальний вибір користувачам, тому сайти з об’ємним каталогом товарів ранжуються краще за невеликі інтернет-магазини.
- Наявність товару, реальних цін та вказівка валюти. Google віддає перевагу майданчикам з докладним описом цін та валюти, а також реальною наявністю товарів на складі. Кнопки “Уточнити наявність” або “Дізнатися ціну” негативно впливають на ранжування.
- Структура та функціональність каталогу. На ранжування впливає навігація сайтом і всередині каталогу, система пошуку та фільтрації, порядок сортування та відображення карток товару. Завдання пошукових систем – вивести в топ сайти, які дозволяють швидко знайти та підібрати потрібний товар із великого асортименту.
- Опрацьовані картки в каталозі. Картки товарів інтернет-магазину обов’язково повинні мати опис та живу фотографію продукту. Пошукові системи також оцінюють структуру та оформлення карток – наявність відео, відгуків, фільтрів для порівняння та списку схожих товарів здатні покращити позиції сайту у пошуковій видачі.
- Наявність відгуків про сайт та товари. Система рейтингу та дерево коментарів покращать ранжування ресурсу за комерційними запитами.
- Фотографії та відео про товари. Пошукові системи віддають перевагу ресурсам, що надають унікальні зображення та відеоогляди. Авторські медіа збільшують тривалість перебування покупця на сторінці та допомагають користувачам у виборі товарів, що позитивно впливає на ранжування.
- Способи оплати. Чим більше підключених систем оплати, тим краще для покупців сайту та пошукових систем. Прямої залежності між платіжними системами та ранжуванням немає, проте рекомендується надавати покупцями можливість оплати карткою та через банківський рахунок для юросіб.
- Можливість та варіанти доставки. Зона доставки має покривати геозалежність сайту. При цьому на ранжируванні позначається формат доставки та кількість підключених транспортних компаній – чим більше, тим краще.
- Кнопки для покупки та кошик. Заповнення довгих форм замовлення збільшує кількість відмов від покупки.Google віддає перевагам сайтам з лаконічним і функціональним кошиком, що дозволяє оформити замовлення в пару кліків.
- Інформація про сайт, бренд. Повнота даних та труднощі пошуку відомостей про компанію на сайті. Контактні адреси та телефонні номери повинні розташовуватись у видному місці всередині футера та шапці сайту, а також на окремій сторінці «Контакти».
Також для покращення комерційних факторів у Google рекомендується:
- Розширити асортимент товарів та послуг. З невеликим каталогом важко вийти у топ видачі у конкурентних тематиках. Наповнення каталогу товарами – критична вимога для покращення комерційних факторів.
- Пропрацювати каталог. Насамперед важливо зробити зручну, логічну структуру каталогу, а також впровадити системи пошуку та фільтрації. У каталозі в першу чергу повинні відображатися товари в наявності та має бути можливість сортування: сегментації товарів за ціною, рейтингом або швидкістю доставки. Для підвищення позиції у видачі та додаткового трафіку можна впровадити мікророзмітку та оптимізувати сторінки з відфільтрованими добірками товарів.
- Працювати над картками товарів. Варто додати розгорнутий опис та мережу унікальних зображень, систему оцінки та рейтингу. У картці обов’язково вказівку ціни та валюти, а також наявність товару на складі. Перевагою буде позначка схожих товарів та можливість їх порівняння.
- Зробити зручну навігацію сторінками. Важливо опрацювати конверсійні маршрути користувачів, поставити кошик на чільне місце у верхній частині сайту та додати кнопки покупки в один клік. Що простіше покупцю оформити замовлення, то краще.
- Додати максимум інформації про компанію на сайт. Важливо опрацювати головну сторінку , сторінки «Контакти» та «Про компанію», вказати адреси представництв компанії, номери служби підтримки та столу замовлень, додати облікові записи соцмереж. Хорошим тоном вважається вказівка телефонів із кодом міста та підключення безкоштовного номера 8 800, а також додавання схеми або карти проїзду до офісу компанії.
- Розширити варіанти доставки та оплати. Підключіть по можливості максимум платіжних систем, кур’єрських служб та транспортних компаній. Додайте в кошик калькулятор розрахунку вартості та терміну доставки, можливість вибору способів оплати.
- Надати покупцям фідбек. Підключіть до сайту чат-бот з прямою інтеграцією в CRM, додайте службу підтримки клієнтів, намагайтеся відповідати на всі відгуки та коментарі користувачів.
Резюме
Відповідність комерційним факторам – запорука високої позиції сайту у пошуковій видачі та гарантія стабільної конверсії трафіку у продажу. Для хорошого ранжування інтернет-магазину важливо провести повну оптимізацію ресурсу та приділяти максимум уваги сторінкам, що просуваються за комерційними запитами. Сайт має бути зручним, а сторінки – релевантними інтенту покупців.
Текстові фактори ранжування

Пошуковики пред’являють все більше вимог до контенту, при цьому наголос рекомендується робити цінність тексту для користувачів. Основне завдання пошукових систем – надати користувачам корисний релевантний текст, що відповідає пошуковому запиту, що визначається за допомогою текстових факторів.
Що входить до текстових факторів
- Заголовки. Сторінки повинні мати опрацьовані заголовки Н1–Н6, релевантні пошуковому запиту та інтенту користувача сайту.
- Title та Description. Унікальний заголовок у сніпеті видачі та короткий опис сторінки, що сильно впливають на показник CTR. Пророблення Title та Description для підвищення клікабельності посилань добре піднімає позицію ресурсу у видачі.
- Унікальність контенту. Для виходу в топ текст на сайті не завжди має бути унікальним, проте використання чужого контенту може призвести до песимізації у пошуковій видачі. Оптимальний варіант – публікація текстів з унікальністю від 80%, особливо для просування у видачі Google.
- Грамотність тексту. Google враховує орфографічні помилки у текстах та знижує позиції сайту у видачі. Крім перевірки орфографії, додатково враховує пунктуацію. Сайти з великою кількістю помилок у текстах можуть повністю виключатися з видачі.
- Форматування. Пошукові системи віддають перевагу форматованим текстам , ніж сторінці з текстом-полотном. Чим легше подача та доступніший текст, тим краще для ранжування.
- Мовна відповідність. Сайтам, які перебувають у міжнародній доменній групі, буде плюсом наявність англійської версії тексту. Для ресурсів, орієнтованих країни з кількома офіційними мовами, наявність версії всім мовних груп.
- Оптимізація тексту LSI та синонімами. Різноманітність лексики допомагає зробити текст доступнішим і уникнути переоптимізації ключовими словами. Використання тематичних слів дозволяє підвищити релевантність тексту.
- Відповідність інтенту запиту. Крім релевантності ключової фрази, будь-який текст на сайті має бути написаний від завдання, наміру користувача. Кожен текстовий блок повинен мати практичну цінність для читача та бути корисним.
Рекомендації
Текстові фактори ранжирування безпосередньо впливають на вихід сторінки, що просувається, в топ Google і поява сайту на нульовій позиції. Для цього важливо:
- Створювати текст, корисний аудиторії. Працюйте над смисловою цінністю кожного тексту і не спирайтеся на оптимізацію ключовими словами. Після прочитання тексту, читач повинен отримати розгорнуті відповіді на всі запитання.
- Працювати над релевантністю контенту. Кожен текст має відповідати головному пошуковому запиту та повністю розкривати структуру та проблематику. Заповніть всі метатеги на сторінці, додайте ключове слово до URL, title та description, а також до першого абзацу тексту. Визначити спамність тексту та уникнути переоптимізації допоможуть сервіс Advego: частота ключових фраз не повинна перевищувати 2.5 %, інших слів – 2 %.
- Приділяти увагу семантиці сайту. Для покращення ранжування сторінки обов’язково потрібно пропрацювати семантичне ядро : зібрати максимум ключових фраз, очистити нецільові запити та провести кластеризацію. Важливо, щоб у текст входили всі ключові слова із зібраного кластера для посадкової сторінки. Для розведення ключових слів використовуйте точні та розведені входження релевантні пасажі.
- Враховувати форматування. Розбавляйте текст списками та таблицями, підзаголовками, виділяйте блоки уваги та впровадьте мікророзмітку. Між текстовими блоками має бути достатньо вільного простору, зображень — важливо, щоб погляд читача не замилювався.
- Працювати над грамотністю. Обов’язково перевіряйте тексти на помилки перед публікацією та не використовуйте слова з друкарськими помилками для виходу в топ за помилковими запитами, які виникають при неправильному введенні пошукової фрази в рядок браузера. При перевірках добре допомагають сервіси Типограф і Орфограмка.
- Додати мовні версії. За наявності іноземного трафіку або орієнтації сайту на кілька мовних груп подбайте про переклад тексту.
Робота над текстовими факторами — вагомий бонус до ранжування сайту, без якого неможливо потрапити до зони пошукової видимості Google. Текстові чинники сильно впливають результати видачі, особливо у YMYL-тематике. До сайтів, пов’язаних зі здоров’ям, безпекою чи фінансами, пошукові системи пред’являють підвищені вимоги до достовірності та експертності контенту.
Резюме
Текстові фактори – значущі параметри ранжирування пошукових мереж, при порушенні яких сайт потрапляє під фільтри та санкції. При створенні контенту важливо орієнтуватися на його практичну цінність для користувачів сайту, доступність викладу та унікальність. Переоптимізація пошуковими запитами або додавання текстів, які не відповідають інтенту запиту, призведуть до песимізації документа та сайту.
Соціальні фактори ранжування

Контакт із аудиторією — добрий плюс до ранжування. Намагайтеся підтримувати живе спілкування та лояльність користувачів. Це найменш значима категорія параметрів, що впливають на ранжування сайту. Соціальні фактори включають все, що пов’язане із взаємодією аудиторії з веб-сайтом та соціальними мережами.
Що входить у соціальні чинники
- Наявність акаунтів у соцмережах. Посилання, що ведуть користувачів на паблік компанії в соцмережах, враховуються пошуковими системами. Для більшості тематик: авто, нерухомість, медицини, підключення облікових записів соцмереж до сайту критично важливе.
- Переходи із соцмереж на сайт. Активний трафік із соцмереж показує пошуковикам інтерес аудиторії до контенту, що позитивно впливає на ранжування.
- Шерінг статей. Поширення статей із сайту через соцмережі розширює посилальний профіль та прискорює індексування.
Рекомендації
Часто соціальні чинники ранжирування пов’язують із поведінковими, проте це окрема категорія. Для покращення соціальних факторів варто:
- Підключити до сайту трендові соцмережі. Проведіть аудит своєї аудиторії та зареєструйте облікові записи компанії в популярних соціальних мережах для вашої категорії ЦА. Для молоді найбільший прибуток матиме підключення до сайту облікових записів Instagram і TikTok, для бізнесменів — Facebook і LinkedIn.
- Запускати посів статей. Після публікації нового тексту збільшити інтерес аудиторії та залучати додатковий трафік допоможе розшарування контенту в соцмережах з посиланням на сайт.
- Налагодити контакт із живою аудиторією. Постійне спілкування з користувачами позитивно збільшує їхню лояльність, додатково покращує посилальні та поведінкові фактори. Враховуйте зворотний зв’язок та коригуйте контент під потреби аудиторії.
Особливо важливою є робота над соціальними чинниками для інформаційних блогів, корпоративних сайтів та інтернет-магазинів. Чим більша аудиторія сайту, тим критичніша робота з соціальними факторами для покращення ранжування сайту в Google.
Резюме
Прямий вплив соціальних факторів на ранжування низький, проте робота з аудиторією дозволить також покращити поведінкові та посилальні фактори, що сприятливо позначиться на позиціях сайту у видачі.
Для виходу в ТОП-10 доведеться опрацювати всі ці фактори, а також дотримуватися стратегії комплексного просування. Намагайтеся зробити сайт зручним та корисним для користувачів, регулярно доопрацьовуйте та покращуйте функціонал – зараз це основний тренд пошукових систем.