Найпоширеніші помилки початківців у SEO

Добре вчитися на чужому досвіді. Тому, якщо Ви тільки розпочали знайомство з секретами оптимізації сайтів під пошукові системи, для Вас не буде зайвим знати те, чого робити не варто.

1. Ігнорувати пошукову оптимізацію.

Це перша і найбільша помилка. Ігнорувати Сео – це як писати в ящик. Ніхто не зможе дізнатися про Вас і Ваш бізнес, якщо Ви самі не будете себе рекламувати. Тим більше, Ви ніколи не зможете знайти клієнтів. Від пошукової оптимізації Вашого сайту залежить майбутнє Вашого бізнесу.

2. Незнання банальних правил пошукових систем та принципів, за якими вони працюють.

Починаючи SEO-компанію Ви повинні хоча б поверхово ознайомитися з тим, як це має відбуватися і за якими правилами. Потрібно поцікавитись відповідною літературою чи просто почитати статті в Інтернеті. Навіть якщо Вашою SEO-компанією займатиметеся не Ви, знати про це потрібно обов’язково.

3. Неготовий сайт

Починати розкручування ще зовсім неготового сайту – це дуже велика помилка. Уявіть, що до Вас потрапляють відвідувачі і не знаходять ту інформацію, яку шукали. Тоді вони просто розгорнуться і підуть геть. А Ваше завдання – знаходити та утримувати відвідувачів. Вам потрібні клієнти, а не найвищі позиції в пошуковій системі. Друге – лише допоміжне.

4. Поспіх у розкручуванні

Перед тим, як розкручувати свій сайт, добре переконайтеся, що все налаштоване і добре працює. Попросіть своїх друзів та знайомих «протестувати» Ваш ресурс у використанні.

5. Надмірна кількість ключових слів

Щільність ключових слів не важлива для SEO, тому робіть свої тексти читабельними, легкими для сприйняття та зрозумілими. А надмірна кількість ключових слів може бути сприйнята як спам.

6. Розміщення посилань на сайти друзів

Це можливо лише в тому випадку, коли тематика сайтів ваших друзів збігається з вашою тематикою. Тоді все гаразд. А розміщення нетематичних кнопок та посилань – це зовсім недоречно.

7. Відсутність стеження за відвідуваністю сайту

Завдяки статистиці, Ви зможете робити хороший аналіз свого ресурсу, бачити найпопулярніші сторінки, наскільки змінюється кількість відвідувачів після оновлення сайту тощо.

8. Розчарування у SEO

Якщо Ви зробили половину роботи, а результати Вам не подобаються, краще подумайте, що Ви зробили не так, ніж закидати геть. Над SEO потрібно довго і нудно працювати, працювати постійно та безперервно. Це ж не чарівне закляття. Ви обов’язково досягнете успіху, якщо наберетеся багато терпіння!

Безперечно, існує ще багато інших помилок, вони нерідко трапляються мало не у кожного, через них просто потрібно пройти. Головне знати, де можуть бути граблі, щоби не наступити на них.

Що таке вміст сайту?

Контент – це інформаційне (переважно текстове) наповнення Вашого сайту. Створюючи сайт, Ви насамперед маєте подумати саме про написання текстів, адже це інструмент продажу та реклами. Визначтеся з характером інформації, яку розміщуватимете. Про що Ви писатимете, чим зацікавлюватимете користувачів – ось у чому питання. За допомогою контенту сайту Ви можете донести до відвідувача те, що хочете. Під час написання текстів не забувайте постійно думати про своїх клієнтів, які читатимуть це.

Що можна віднести до контенту?

  • тексти (будь-які)
  • фото, зображення та інші зображення
  • таблиці
  • посилання

Контент – це одна з найголовніших частин Вашого сайту. Контент сайту має бути логічно побудований. І ще одна з його головних рис – унікальність. Якийсь контент відвідувачу не потрібен.

Після того як ви визначилися, про що і як писатимете, інформацію потрібно розбити на розділи. Звичайно, розділи залежатимуть від концепції Вашого сайту, але універсальні приклади:

  1. «Новини» (розділ, де переважає коротка змістовна інформація про останні зміни на сайті, важливі повідомлення тощо)
  2. «Про нас» (розділ, в якому для ознайомлення клієнтів коротко та зрозуміло викладається інформація про діяльність компанії/організації)
  3. «Контакти» (тут розміщують контакти, через які клієнт зможе зв’язатися з Вами: номер телефону, електронна пошта, ICQ тощо)

Розділів може бути значно більше, головне в міру та з певною метою.

Після розміщення інформації на сайті (а краще відразу після написання текстів), варто перевірити скрізь помилки, відповідність посилань, функціональність, потрібність інформації тощо. Перевіряйте стільки часу, скільки це потрібно, доки не відшліфуєте всі дрібні деталі.

Контент – це особа компанії, тому все має бути на належному рівні та високій якості.

Коли інформації на Вашому сайті накопичиться забагато, можна подумати про створення архіву.

Чому немає відвідувачів?

Думаю, із проблемою відсутності відвідувачів колись стикається кожен. Ця проблема завжди має свою причину, навіть не одну. Ось перед Вами можливі варіанти. А знайшовши причину, як відомо, завжди легше шукати вихід та приймати рішення.

Невизначена або нерозкрита тема сайту.

Запам’ятайте раз і назавжди: тематика Вашого сайту має захоплювати Вас! Якщо тематика Вашого сайту є популярною (з метою привернення уваги більшої кількості відвідувачів), але вона Вас не цікавить – з такого проекту нічого не вийде.

Як можна вирішити цю проблему? Порада одна: пориньте в тематику свого сайту з головою, змусьте себе, шукайте цікаві матеріали та дослідження, свіжі новини тощо. Потрібно навчитися жити цим!

Спільна та широка тематика та нецікавий зміст.

Починайте з меншого і не намагайтеся охопити все у світі. Краще згодом розширити тематику, ніж створювати купу розділів, які просто порожні. Отже, з’ясуйте тематику наперед, ще до створення сайту. Зробіть хорошу вибірку матеріалів, яких немає у Ваших конкурентів, зробіть сайт інтерактивним.

Непопулярна тема

Це зворотний бік медалі вузької тематики. Що тут можна порадити? Розбавте якимось чином свій сайт: цікавими історіями, життєвими ситуаціями, оповіданнями. Зрештою, сайти на непопулярну тематику ніколи не зможуть стати популярними.

Поганий дизайн

Дуже поширена проблема: від сайту втомлюються очі, дуже ріжучі яскраві кольори, текст просто неможливо читати тощо. Тут порада така: створюйте сайт для відвідувачів, або ще краще: як для себе. Докладіть всіх зусиль, щоб перебування відвідувачів на ньому було комфортним та затишним, не скупіться на якісний дизайн.

Сайту приділяється мало часу та старань

Наберіться терпіння, нічого одразу не трапляється. Хороших результатів очікується щонайменше після півроку плідної праці, а взагалі – рік-півтора. Тож працюйте, працюйте, працюйте!

Неправильні джерела трафіку

Тут уже проблема неправильної SEO компанії. Подбайте про рекламу свого ресурсу: розміщуйте банери, обмінюйтеся посиланнями, оптимізуйте під пошукові системи. Оберіть оптимальний шлях залучення відвідувачів, експериментуйте.

Надмірне захоплення розкручуванням

Це призводить до того, що якісному наповненню бракує належної уваги. На розкрутку має йти відсотків 20% всіх Ваших старань. Подумайте, що Ви розкручуєте, а воно має бути корисним та вартісним. Тож подбайте про це!

Ви мало цікавитеся основами SEO

Вам потрібно постійно набувати знання, цікавитися чужим досвідом, читати блоги веб-майстрів, підручники з SEO тощо. Без цього Ви нічого не досягнете.

Ну а тепер, з’ясувавши свої помилки, приступайте до їхнього виправлення!