Банер (banner) – це клікабельне графічне зображення на сайті з комерційною інформацією. При натисканні користувач потрапляє на сайт рекламодавця.

Основне завдання банерної реклами – зачепити погляд користувача, зацікавити і викликати в нього бажання клікнути по банеру, щоб перейти на сайт. Яскраві, різнокольорові, графічні зображення, що рухаються, добре виділяються на тлі звичайного контенту.

Що таке банер, типи банерів в Інтернеті?

Банери можна зустріти на будь-якому сайті будь-якої спрямованості. Основні їх призначення:

  • Реклама товарів та послуг.
  • Залучення трафіку до сайту.
  • Залучення нових потенційних покупців, тобто лідогенерація.
  • Підвищення впізнаваності бренду.

Часто онлайн-банери використовуються як інструмент крос-промоушна (перехресного просування), коли одна компанія розміщує на своїх сайтах рекламу партнерських організацій, а ті роблять те саме на своїх ресурсах. Наприклад, фітнес-клуби часто розміщують банери партнерських магазинів спортивного одягу та екіпірування.

Вважається, перший банер в інтернеті з’явився восени 1994 року на американському сайті HotWired.com. Цікаво, що він не мав жодних комерційних цілей: клікнувши по ньому, можна було потрапити на сайт із картою США, де були відзначені особливо видатні музеї та інші культурні установи.

Зараз банерна реклама — один із повноправних напрямів реклами в інтернеті. Розкажемо про види онлайн-банерів, плюси та мінуси банерної реклами та про те, як подолати банерну сліпоту.

Види банерів: графічні, анімовані, Flash-банери

Онлайн-банери бувають статичними, анімованими та інтерактивними.

Графічні банери

Найбільш поширеними та простими у виробництві є статичні банери. Це текст із зображенням у форматах PNG, GIF, JPEG, клацнувши по яких користувачі потрапляють на інші веб-сторінки.

Анімовані банери, Flash-банери

Набагато складнішими, але і більш клікабельними є динамічні анімовані банери у форматі GIF (іноді їх також називають GIF-баннерами) з картинками, музикою і звуковими ефектами, що рухаються. Існують також інтерактивні анімовані Flash-банери, натиснувши на які користувачі можуть стати учасниками віртуальної гри або опитування.

Відеобанери

Ще одним різновидом банерів є відеобанери із включеними в них відеороликами. Відеобанер – це формат, в якому поєднуються відео та зображення. Такий формат широко використовується на майданчиках рекламної мережі Google.

З точки зору мети розміщення онлайн-банери можуть бути брендовими, інформаційними та спрямовані для продажу. Брендові банери вирішують іміджеві завдання. Як правило, вони розміщуються на великих інтернет-ресурсах з високою відвідуваністю для того, щоб наголосити на статусності компанії та підвищити впізнаваність її бренду.

Інформаційні банери використовуються для того, щоб повідомити про акції, унікальні пропозиції, надходження товарів та послуг. Банери, що продають, закликають перейти на інший ресурс для безпосереднього здійснення покупки.

Типовий приклад банерів на маркетплейсі Allo

Плюси та мінуси банерної реклами

Основні переваги банерної онлайн-реклами:

  1. Можна зробити самому. Створити банери безкоштовно досить легко, варто скористатися конструктором банерів онлайн або засвоїти навички роботи у Photoshop. Створення відеобанерів та їх інтерактивних аналогів складніше: швидше за все доведеться звернутися до фахівців.
  2. Легко дізнатися про ефективність реклами. Серед KPI банерної реклами – кількість кліків, показів та їх відсоткове співвідношення – CTR. Також треба враховувати вартість кліку: чим він дешевший для власника сайту, тим краще.
  3. Пряме влучення в ЦА. Але з застереженням: якщо ви точно визначите «місця проживання» своїх потенційних покупців і розміщуватимете банери саме на цих сайтах. У цьому випадку віддача від реклами буде набагато вищою.

Але є і мінуси:

  1. Банери, особливо анімовані та flash, можуть знизити швидкість завантаження сторінок.
  2. Досить великий відсоток нецільових кліків та, відповідно, висока його вартість. Для цього, як говорилося, треба вибирати максимально релевантні майданчики для розміщення банерної реклами.
  3. Надлишок цифрової реклами призвів до появи банерної сліпоти. Це свідоме ігнорування користувачами будь-яких видів реклами в інтернеті, у тому числі банерів. Існують спеціальні блокувальники спливаючих вікон та плагіни, що оберігають людей від настирливих рекламних пропозицій. Хтось навчився банерної сліпоті і без будь-яких блокувальників і плагінів, просто не помічаючи яскравих, статичних і графічних зображень, що рухаються, і звертаючи увагу тільки на те, що їх цікавить.

Як боротися з банерною сліпотою та зробити ефективний банер

Повністю позбутися банерної сліпоти неможливо. Для того, щоб ваш банер не став невидимкою і залучив якнайбільше користувачів, спробуйте наступне.

  1. Розміщуйте банери на спеціалізованих сайтах, де сидить ваша ЦА, показуйте їх лише тим користувачам, які безпосередньо цікавилися вашою або суміжною товарною категорією, задаючи відповідні запити у пошукових системах. У цьому випадку користувач бачитиме лише ту рекламу, яка відповідає його споживчим інтересам і не дратує. Налаштувати контекстну банерну рекламу у пошукових системах можна у рекламному кабінеті Google Ads.
  2. Зруйнуйте стереотипи. Ставте на банер щось, що провокує, ламає стереотипи, догми та шаблони. Якщо ви покажете якусь звичайну річ у незвичайному ракурсі (наприклад, квадратний кавун, зелений апельсин тощо), то ймовірність того, що користувач помітить такий банер і клікне по ньому буде набагато вище, ніж у разі зображення якихось банальностей .
  3. Вигадуйте яскраві заголовки, слогани. Іноді однієї точної фрази достатньо, щоб користувач клацнув по банеру.
  4. Не перевтомлюйте користувача. Не намагайтеся всунути всю важливу інформацію в один банер. Одна точна фраза ефективніша, ніж п’ять звичайних. Ще більше це стосується закликів до дії: СТА на банері має бути лише один.
  5. Враховуйте місце розташування банера. Рекламні графічні зображення в «шапці» сайту (вгорі сторінки) мимоволі привертають увагу практично всіх банерних «сліпих». Але щоб банер не набридав і не перетворився на невидимку, періодично має сенс ставити його і в інші місця сторінки.
  6. Розміщуйте банери на сторінках з корисним інформаційним контентом, а не в місцях надлишку рекламного контенту.
  7. Пам’ятайте про колір. Банери з перевагою червоного кольору практично завжди автоматично приковують до себе увагу. Також добре працюють у цьому плані помаранчевий та жовті кольори.
  8. І про фірмовий стиль бренду. Оформлюйте банери у корпоративних кольорах, використовуйте корпоративні шрифти, додайте логотип: це підвищить впізнаваність бренду.

Яке майбутнє чекає на банерну рекламу?

Незважаючи на те, що деякі маркетологи вважають баннерну рекламу дещо застарілою, а користувачам пропонується все більше способів її блокування, навряд чи вона припинить найближчим часом своє існування. Швидше за все, з’являтимуться все більш удосконалені та «розумні» види банерів, які підлаштовуються під інтереси кожного конкретного користувача.