Дорвей (від англ. doorway, або «вхідні двері») — це сайт створений за допомогою генератора безглуздих текстів, що містить підвищений вміст ключових фраз, для отримання трафіку з пошуку, є різновидом пошукового спаму. Дорвей може містити мільйони сторінок під мікрочастотні ключові слова.

Мета сайтів-дорвеїв – залучити максимально можливу кількість органічного трафіку та заробляти на передачі лідів у партнерські мережі. Щоб це зробити, недобросовісні оптимізатори виробляють тисячі і навіть мільйони сторінок генерованого контенту. Навіть якщо всі такі сторінки і не отримають позиції на сторінці результатів пошуку, якийсь обсяг трафіку дорвейщик все одно отримає. Крім цього, можуть бути посилання на інші дорвейні сторінки.

Як упізнати дорвей

Ось глобальні ознаки:

  • Згенерований контент низької якості. Пошукові системи з легкістю знаходять контент, що автогенерується і виключають такі сторінки з пошукової видачі.
  • Просуваються тільки за низько- та ультранизькочастотними запитами. Пов’язано це в першу чергу з тим, що зайняти місце в SERP неякісна сторінка може лише в одному випадку: якщо у неї взагалі немає жодних конкурентів. Цим і користуються дорвейщики.
  • Однакові сторінки публікуються на десятках, сотнях і навіть тисячах різних доменів.

Дорвей не можна уявити без фрейму. Фрейм — маскувальна веб-сторінка, яка закриває від краулера сторінку з реальним контентом (це і є горезвісний клоакінг).

Схема клоакінгу, який використовується у зв'язці з дорвеєм

Схема клоакінгу, який використовується у зв’язці з дорвеєм

Що стосується контенту, то тут також можна виділити низку особливостей:

  1. Ідентичний вміст на різних сторінках.
  2. Відсутність логічності та сенсу в тексті.
  3. Відсутність форматування.
  4. Часте повторення однієї або кількох ключових фраз — практично в кожному реченні.
  5. Неунікальний текст.
  6. Велика кількість посилань на той самий чи інший домен.

Який контент може розміщуватися

Найпоширеніші типи контенту (створюваних парсингом та іншими схожими методами):

  1. Текстові файли
  2. PDF-файли.
  3. MP3-файли.
  4. Відео.
  5. Відео з YouTube.

Зазвичай текст на сторінці виглядає як «портянка» без форматування.

Є й безтекстові дорвеї – вони генеруються лише на основі тайтлу, пошукової фрази та статистичних даних.

Куди дорвейщики направляють трафік

Три найчастіші сценарії:

  1. Товарні партнерки.
  2. Сервісні партнерки.
  3. API-партнерки.

Щодо тематик партнерських програм, найпопулярніші з них:

  • Гемблінг (сайти з азартними іграми + їх варіації).
  • Дейтинг (пошук партнерів для відносин чи інших цілей).
  • Товари.
  • Послуги.
  • Ігри.
  • Інтернет магазини.

Навіть якщо дор був включений до індексу Google, це не означає, що він затримається там надовго. Але саме такими короткими періодами часу існують сайти-дорвеї.

Які види існують

Умовно всі види дорвейних сайтів можна поділити на два типи.

Для людей містять якісний контент, і такі сайти можуть бути зроблені, загалом, дуже непогано: їх часом важко відрізнити від СДЛ-сайтів (сайтів для людей). Характерний маркер – унікальний, корисний контент, а також наявність посилань на товари чи інший партнерський сайт, відсутність швидкого редиректу. Можуть довгий час перебувати в індексі та збирати хороший трафік.

Для пошукових систем відрізняються тим, що вводять ПС в оману. Наприклад, використовують автогенерований контент, показують різний контент для користувача та краулера, використовують підстановку ключових слів, надмірно оптимізують Title та інші метатеги сторінки.

Умовно можна виділити й ті, що використовуються для передачі посилальної ваги. Найчастіше вони належать до СДЛ-сайтів.

Що таке дорвей і як використовується в SEO

Особливості дорвеїв для Google

Пошукові системи стали набагато розумнішими і тепер зустріти дорвей на сторінці результатів пошуку — не так вже й просто. Однак деякі з них все-таки прослизають у SERP.

ПС проводить індексацію сайтів безперервно. За добу індекс Google оновлюється десятки і навіть сотні разів. Потрапити до індексу Google набагато легше. Але навіть якщо дор потрапить до індексу Google, це не означає, що сайт отримає хоч якусь відвідуваність. Дорвейник може досягти індексації тисячі, двох тисяч або навіть десятків тисяч сторінок, але трафік може бути нульовим.

Для Google важливим є час, протягом якого домен знаходиться в індексі, а також його посилальна маса.

Щоб отримати трафік у Google, дорвей повинен протриматися проіндексованим приблизно 4 тижні. Очевидно, що це завдання набагато складніше для недобросовісних оптимізаторів (і дорожче, тому що потрібно купувати посилання), ніж потрапляння до індексу Google.

Як створити

Для створення використовуються так звані доргени (скор. від доргенератори). Це програмне забезпечення, яке генерує безліч сторінок, використовуючи методи парсингу, машинного перекладу, обробки RSS-фідів, синонімайзингу.

Доргени не просто створюють сторінки, насичені великою кількістю ключових слів. Такі програми також виконують допоміжні функції:

  • Ручне або автоматичне створення тайтла.
  • Автоматичне завантаження на FTP.
  • Перелінкування створених сторінок між собою з урахуванням контексту сторінки. Доргени вміють робити перелінкування не тільки за ключами, а й за мітками, sitemap, категоріями, іншими параметрами.
  • Імпортування пошукових фраз із джерел.
  • Створення сторінок згідно з шаблоном.
  • Форматування ключових слів.
  • І навіть налаштування густини ключа для кожної сторінки.

Залежно від типу контенту та інших параметрів дорвейщик вибирає парсер – окремий інструмент, що входить до складу. Наприклад, щоб створити MP3-дорвей, обраний парсер повинен вміти працювати зі звуковими файлами. А для відео потрібна взаємодія з плеєрами.

Як генератори створюють текстовий контент

Доргени використовують 4 способи генерації тексту:

  1. Мікс із кількох абзаців. З різних URL дорген бере безліч абзаців та створює на основі них сторінку. З кожного сайту-донора береться за однією пошуковою фразою.
  2. Парсинг тексту всередині сніпета за кожною фразою. Парсер аналізує різні сніпети та бере звідти фрагменти тексту для різних ключових фраз.
  3. Копіпаст. Зазвичай наприкінці додається рядок «Джерело: посилання на сайт».
  4. Ланцюги Панченко. За допомогою вказаного алгоритму або методом довільного змішування створюється мікс із речень. З кожного сайту-донора береться за однією пошуковою фразою.

Домени для дорвеїв

В основному вони створюються на новорегах, або так званих дропах – кинутих з різних причин доменах.

Домени-дропи. Більш високий потенціал мають дорвеї, створені на кинутих доменах. Домен з гарною історією набагато вірогідніше потрапить до індексу і шансів, що він буде песимізований, набагато менше.

Новореги. Більш трудомісткі для дорвейщика. Потрібно чекати, доки сайт буде проіндексований (що трапляється далеко не завжди). Дорвейники-початківці найчастіше використовують саме новореги.

Хостинг дорвеїв

Як і де дорвейщики розміщують свої численні домени? Так само як і звичайні вебмайстри: використовують безкоштовні та платні хостинги.

Другі — частіше, тому що на безкоштовних хостингах завжди є ліміти — наприклад, відсутні необхідні фрейми або потрібна версія PHP, що може бути критично.

Резюме

Зараз зустріти дорвей у SERP за середньо-або високочастотною фразою в Google дуже малоймовірно. Конкуренція серед дорвейщиків зараз настільки висока, що заробити такими методами, які були актуальні ще 3-4 роки тому, вже не вийде.

Саме тому можна точно сказати: їхній час минув. І в традиційному розумінні зараз зберігаються хіба що у заборонених тематиках та adult-ніші. Але й там вони дуже швидко баняться.