Глибина перегляду сайту – це показник перегляду контенту інтернет-ресурсу середньостатистичним користувачем. Ця метрика дозволяє судити, скільки сторінок переглянув користувач, крім сторінки переходу.

Цей параметр відноситься до факторів поведінки сайту. Він не впливає на позиції прямо. На ранжування впливає метрика повернення відвідувача на сторінку результатів пошуку. Таке повернення є непрямою ознакою того, що раніше відкритий сайт не задовольнив інтерес користувача.

Хороша глибина перегляду – це скільки

Глибина перегляду – умовний показник. Така висока глибина перегляду далеко не завжди свідчить про те, що сайт якісний (або контент на ньому). Існує ряд сценаріїв, коли висока глибина перегляду може бути наслідком проблем із навігацією: користувач відвідує велику кількість сторінок, але не може знайти потрібну інформацію.

Низька глибина також не може бути маркером чогось позитивного чи негативного. Наприклад, користувач міг відразу знайти інформацію, що його цікавить на першій сторінці і залишити сайт. Глибина буде дуже низькою, але це не означає, що контент був нерелевантним чи неякісним.

Також глибина перегляду завжди різна на комерційних та контентних сайтах – в силу їхньої специфіки.

Ось зразкові показники, на які можна орієнтуватися:

Інтернет магазини:

  • Від 2 до 4 одиниць – добре.

Сайти продажу послуг:

  • Від 1.5 до 2.5 – добре.

Контентні сайти:

  • Від 1 до 2 – добре.

Від чого залежить глибина перегляду

  1. Власні очікування користувача. Переходячи за посиланням, кожен користувач щось очікує. Якщо це не підтверджується і людина бачить не той контент, який хотіла, вона швидко піде з сайту. Ваше завдання попрацювати над заголовками і зробити так, щоб тайтли максимально відображали суть контенту на сторінках.
  2. Тип сайту. На статейних сайтах низьке значення є нормою. Наприклад, користувач приходить на запит з пошуку, знайомиться з контентом і відразу йде. А сайти з активною комунікацією користувача (наприклад, форуми), навпаки, мають найвищі значення показника. У комерційних веб-сайтів ситуація зовсім інша: при виборі продукту юзер може переміщатися між десятком різних сторінок. У процесі навігації по комерційному сайту користувач може відкривати безліч родинних категорій
  3. Тип трафіку. Глибина перегляду завжди помітно відрізняється у різних типів трафіку. У прямих заходів свої закономірності, у трафіку із соціальних мереж — інші, у органічного — треті.

Глибина перегляду сайту

Як розрахувати глибину перегляду сайту

Формула виглядає так:

Глибина перегляду сайту = сумарна кількість переглядів/сумарна кількість візитів.

Вона актуальна, коли потрібно розрахувати середній показник по всіх сторінках, наприклад, за минулий місяць. Допустимо, у цей період сайт відвідало 11587 користувачів, які сумарно переглянули 25138 сторінок. Підрахунок:

Сумарна кількість переглядів усіх сторінок (25138) / на сумарну кількість всіх візитів сторінок (11587) = 2,1 одиниці

Де перевірити глибину перегляду

У всіх системах веб-аналітики показник відображається у розділах зі звітами аудиторії. Наприклад, в Google Analytics потрібно відкрити звіт «Аудиторія» у розділі «Огляд». Зверніть увагу на показник «Сторінок/сеанс». Це середня кількість сторінок, переглянутих під час одного сеансу. Повторні перегляди однієї сторінки також враховуються.

Як збільшити глибину перегляду сайту?

Потрібно працювати над веб-сайтом комплексно.

Що таке глибина перегляду, на що впливає та як її покращити

Працювати над контентом

Експертність, тематична близькість, релевантність заголовків сторінок стосовно контенту, що публікується, — важливі маркери, які впливають на показник.

Розводьте текстовий контент медіафайлами: відео, інфографікою, зображеннями, таблицями. Обов’язково використовуйте підзаголовки та не перевантажуйте структуру сторінок. Безглуздий текст погано сприймаються та призводять до зростання відмов.

Робити перелінковку

Неважливо, які рішення ви використовуєте: автогенеруючі блоки або ручне розміщення посилань, перелінкування обов’язково має бути присутнім на сайті. З його допомогою ви зацікавите користувача та мотивуйте його переходити на інші сторінки.

Інформаційні сайти можуть використовувати такі шаблони перелінкування:

      • “Читайте також”.
      • “По темі”.
      • “Спеціально для Вас”.
      • “Це цікаво”.
      • “Корисне для вас”.
      • “Схожі статті”.

Для комерційних сайтів краще підійдуть інші шаблони:

      • “Новини”.
      • “З цим товаром купили”.
      • “Персональна рекомендація”.
      • “Популярні товари”.

Поліпшувати юзабіліті

Складний інтерфейс, заплутана структура та велика кількість елементів на сторінці – не найкраще рішення, оскільки користувач губиться вже на сторінці переходу.

Окремо слід згадати відповідність сайту показникам Core Web Vitals. Вони дають змогу простежити, наскільки швидко сайт завантажується у користувача і наскільки він чуйний для нього.

Чи можна накрутити глибину перегляду на своєму сайті

На початку статті ми вже говорили про те, що цей параметр не має значного впливу на позиції вашого сайту в пошуку. На ранжування впливає метрика повернення відвідувача на сторінку результатів пошуку. Тому подбайте про те, щоб відвідувачі не залишали ваш сайт та отримували якісну відповідь на свій запит.