Релевантність сайту вказує на те, наскільки він підходить для певного запиту, наскільки доречний і чи відповідає вимогам (в основному аналізується контент).
Мета SEO-компаній – мати високі позиції в пошукових системах та високу релевантність сайту відповідно до ключових слів. Для цього здійснюється оптимізація під пошукові системи за певними запитами, адже відомо, що пошукові системи – основне джерело трафіку для сайтів. Пошукові системи видають першими ті результати, які, на їхню думку, є найбільш релевантними. Тому над релевантністю працюють SEO-оптимізатори.
Що впливає на релевантність сайту?
Вплив здійснюють внутрішні чинники: оформлення сайту, контент (дуже важливий фактор!), кількість сторінок, швидкість завантаження головної сторінки, вік сайту та багато інших. Зовнішні фактори неможливо настроїти власноруч, на відміну від внутрішніх. Вони незалежні від власника сайту: зовнішні посилання, цитування, PR сторінок тощо. Тому саме ці фактори і є найважливішими.
Сторінки, які посилаються на сайт, мають бути не будь-якими, а з високим PR, споріднені з тематикою Вашого сайту. Звичайно, чим більше таких «поважних» сторінок посилаються на Вас, тим вищим стає Ваш рейтинг. Якщо сторінки, які посилаються на Вас, занесені до чорного списку, це істотно б’є за Вашою репутацією. Вам також важливо посилатися на якісні ресурси.
І ще чимало важливим фактором, що впливає на релевантність, залишається довіра пошукових систем до ресурсу (трасту).