Якщо ваш сайт ніяк не вийде в топ, на нього йде мало трафіку, та й заявок від користувачів недостатньо – вам потрібні послуги SEO-фахівця.

Хто такий SEO-фахівець

SEO-фахівець – це людина, яка просуває сайти у пошукових системах. Результатом просування може бути:

  • Потрапляння в ТОП пошуку Google (просування за позиціями).
  • Збільшення трафіку на сайт (просування по трафіку).
  • Збільшення вхідних заявок (просування лідами).

Це якщо стисло і технічно. Але одного технічного поступу недостатньо. Не можна орієнтуватися тільки на пошукові системи та забувати про користувачів – тих самих, які пройдуть на сайт, щоб ознайомитися з вашим бізнесом і зробити цільову дію. А отже, хороший SEO-фахівець із просування сайтів має працювати і для тих, і для інших.

Як відрізнити хорошого фахівця від … не дуже хорошого

Недосвідчений чи некомпетентний фахівець

Гарний спеціаліст

Використовує лише сірі та чорні методи просування: масова закупівля посилань, накрутка поведінкових факторів, спам на форумах та соцмережах залишились у далеких нульових роках Використовує білі методи: внутрішня оптимізація сайту, опрацювання семантичного ядра, поведінкових та комерційних факторів, якісний контент, нарощування природного зовнішнього посилання.
Пропонує «сеошні» переспамлені тексти для пошукових роботів та щиро впевнений, що це допоможе сайту вийти у топ. Пише сам чи дає ТЗ на написання якісних оптимізованих текстів «для людей», а не для роботів
Обіцяє просування виключно за високочастотними запитами Пояснює, що потрібно просуватися по всьому пулу запитів із семантичного ядра: вч, сч, нч – це дасть максимум конверсій
Обмежується виключно закупівлею посилань або наводненням текстів ключовими словами, забуваючи про інші способи оптимізації. Практикує комплексний підхід: працює над структурою, ux, дизайном, юзабіліті сайту, якщо не робить це сам, то дає поради бізнесу
Завжди використовує одну чи пару давно “відкатаних” стратегій без урахування бізнесу замовника Враховує цілі та завдання пошукового просування для конкретного бізнесу та конкретного сайту, будує індивідуальну стратегію просування
Багато і щедро обіцяє. особливо це характерно для новачків, які впевнені, що знають про все Обережний в обіцянках, спирається на гіпотези. розуміє, що у seo багато факторів, від яких залежить кінцевий результат
Не ставить питань про ваш бізнес, цільову аудиторію, конкурентів. здається, йому взагалі байдуже, що він просуває Спочатку проводить маркетинговий аналіз, потім робить прогнози та пропонує рішення
Чи не відстежує результати, не проводить аналіз, не порівнює динаміку. здається, йому знову байдуже Розуміє, що головне для бізнесу зростання заявок і продажів. щиро цікавиться цими показниками, пропонує конкретні рішення
Не розвивається, застряг у нульових роках та використовує старі методи Відстежує все нові тренди, стежить за оновленнями алгоритмів, приміряє їх на себе та бізнес своїх клієнтів
Не пояснює, що, як і навіщо робить. ви все одно не зрозумієте, довіртеся фахівцеві, він “нашманіт” Охоче ​​розповідає про основні етапи роботи і до чого це призведе. надає звіти та розшифровує цифри та показники
Не враховує суміжні області, використовує виключно seo Враховує, що для просування сайту потрібні і контекстна реклама, і smm, і контент-маркетинг та інші канали просування

Отже, можна зробити висновок, що хороший SEO-фахівець завжди трохи більше, ніж звичайний «сеошник». Це і інтернет-маркетолог, і копірайтер, і продажник. Він володіє всіма професійними навичками та інструментами SEO, при цьому робить сайти зручними для користувачів. Комбо!

Що має вміти SEO-фахівець: обов'язки та навички - 2-

Посадові обов’язки SEO-фахівця

  1. Проводить SEO-аудит сайту, перевіряє його на технічні помилки. Оцінює тематику, конкурентів, вік та стан сайту. Здійснює мінімальний маркетинговий аналіз бізнесу. За підсумками цих даних становить стратегію просування.
  2. Проводить внутрішню оптимізацію сайту : робить його оптимізованим для пошукових систем, усуває помилки:
    • видаляє дублі та сторінки 404;
    • налаштовує 301 редирект;
    • формує карту сайту;
    • налаштовує людинозрозумілі URL-адреси;
    • робить мікророзмітку;
    • перевіряє та допрацьовує навігацію по сайту;
    • вимірює швидкість завантаження сторінок;
    • робить внутрішнє перелінкування;
    • опрацьовує поведінкові та комерційні фактори
  3. Складає семантичне ядро, на його основі дає рекомендації щодо створення нових сторінок та написання текстів на них.
  4. Надає ТЗ вебмайстру зі складання чи поліпшення метатегів, текстів, в деяких випадках графічного контенту.
  5. Надає рекомендації власнику бізнесу щодо покращення UX, юзабіліті, дизайну сайту. Тестує гіпотези.
  6. Проводить зовнішню оптимізацію: знаходить ресурси, на яких можна розмістити зовнішні посилання на сайт, нарощує профіль посилання.
  7. Аналізує результати своєї роботи, робить висновки, погоджує із замовником.
  8. Робить звіти, наприклад:
    • звіт з виконаних технічних робіт;
    • звіт за контентом: скільки та які тексти були написані чи перероблені;
    • звіти по KPI: за позиціями, трафіку, заявками, дивлячись який формат просування вибирає клієнт.

Що має вміти SEO-фахівець: обов'язки та навички - 3-

У цьому полягає робота SEO-фахівця. Тепер подивимося, які саме навички він повинен мати, щоб усе це робити.

Навички спеціаліста з SEO-просування

Ми розділимо їх на обов’язкові професійні (hard skills) та особистісні (soft skills).

Професійні навички, або Hard skills

    1. Розуміння принципів роботи пошукових систем та факторів ранжування сайтів. Фахівець повинен знати всі тонкощі, стежити за оновленнями алгоритмів та вміти просувати сайти в обох системах.
    2. Знання основних фільтрів Google. Розуміння, за що вони накладаються, та вміння вивести сайт з-під фільтрів.
    3. Розуміння основних принципів та етапів внутрішньої та зовнішньої оптимізації.
    4. Розуміння основ юзабіліті, щоб професійно оцінювати зручність сайту для відвідувачів та давати рекомендації щодо покращення структури.
    5. Знання основ інтернет-маркетингу та вміння пов’язати пошукове просування з іншими його напрямками (контекстною рекламою, контент-маркетингом, SMM тощо).
    6. Вміння дотриматися балансу між продаючою складовою — комерційними факторами, користувальницькою зручністю — поведінковими факторами та зручністю для пошукових систем — власне оптимізацією сайту.
    7. Розуміння, як працюють системи керування сайтами: «Бітрікс», WordPress, OpenCart, Joomla! та інші.
    8. Знання та вміння працювати з інструментами та сервісами:
      • збір ключових слів: Google ADS, serpstat.com, ahrefs;
      • розширення семантичного ядра: ahrefs, serpstat.com;
      • аналіз семантики конкурентів: ahrefs, seranking;
      • виявлення помилок на сайті: Google Search Console;
      • відстеження статистики, аналіз роботи та визначення подальшої стратегії просування: Google Analytics ;
      • додавання тегів на сайт: Google Tag Manager ;
      • використання різних інструментів для експрес-аудиту, моніторингу та контролю зміни внутрішньої та технічної оптимізації сайту, а також моніторингу поведінкових факторів тощо.
    9. Вміння скласти грамотне ТЗ копірайтеру, програмісту, вебмайстру.

Як написати грамотне ТЗ на текст для копірайтера

  1. Навичка копірайтингу: в ідеалі SEO-фахівець може сам написати текст. А якщо не написати, то хоча б перевірити текст копірайтера на відповідність вимогам пошукової оптимізації.
  2. SEO-фахівець повинен розбиратися в мікророзмітці, щоб налаштовувати відображення елементів сайту в пошуковій видачі.
  3. Розуміння роботи Excel: стане в нагоді і для робіт зі складання семантичного ядра, і для складання звітів.

 

Особисті якості, або Soft skills

Хороший фахівець виглядає приблизно так:

  1. Логічне мислення, аналітичний склад розуму. З гуманітарію може вийти чудовий SEO-фахівець, але йому буде складніше аналізувати великі потоки даних, знаходити в них логічні закономірності, порівнювати показники.
  2. Маркетингове бачення — те розуміння, що потрібне бізнесу, про який ми згадували в табличці.
  3. Вміння розподіляти час – свій і команди. SEO-фахівець рідко працює поодинці, над сайтом зазвичай працює проектна група. Потрібно всіх скоординувати, щоб роботи велися вчасно та якісно.
  4. Відповідальність. Хороший фахівець не зриває дедлайни, завжди виходить на зв’язок і, хоч би як це пафосно звучало, думає не тільки про гроші, а про те, щоб принести замовнику користь і прибуток.
  5. Широкий кругозір, готовність вивчати нове, а чи не зупинятися у розвитку. Це чи не головна особиста якість SEO-фахівця, тому що у SEO зміни відбуваються практично щодня.