Позиція веб-сайту – це його місце у видачі результатів пошуку при введенні користувачем того чи іншого ключового запиту, пов’язаного з певним товаром чи послугою. Є багато вагомих факторів ранжирування, що впливають на позицію сайту в ТОП різних пошукових систем. Саме позиція видачі визначає успішність онлайн-ресурсу, т.к. користувачі рідко заходять далі за першу сторінку, коли шукають потрібну інформацію, хочуть купити потрібний товар або послугу.
Що таке позиція веб-сайту
Позиція сайту – це місце у списку ресурсів, які видає пошукова система Google при введенні користувачем певного слова або фрази. Один і той же сайт може займати різні позиції на різні ключові запити. Наприклад, ресурс з продажу дитячих товарів видається на третьому місці на запит «купити взуття для хлопчика в Києві», але п’ятнадцятим за пошуковою фразою «недороге дитяче взуття».
Отже, під перший запит контент на сторінці оптимізований (тобто містить корисну інформацію про товар, властивості, вибір тощо), а для другого тексти потрібно коригувати та робити їх більш корисними для цільових груп.
Навіщо відстежувати позиції сайту в Google
Користувачі шукають потрібні товари або послуги за різними запитами. Пошук ведеться за комбінаціями слів, що включають назву або характеристики продукції, регіон проживання. У пошуковий запит часто вписуються слова «купити», «замовити», «ціна» та ін. Для того, щоб пошуковий робот «витяг» саме вашу сторінку при введенні пошукового запиту з товаром, що просувається, потрібно створювати контент, який буде найбільш релевантною ключовою фразою. Тобто тексти (описи продукції, корисні тематичні статті, новини бізнесу) мають містити популярні запити, за якими цільова аудиторія шукає потрібний продукт.
Що дає моніторинг позицій сайту, інтернет-магазину:
- Визначення реальних позицій веб-ресурсу щодо високочастотних та середньочастотних (ВЧ, СЧ) ключових запитів порівняно з основними конкурентами галузі.
- Можливість коригування текстів для покращення позицій сайту. Це можна зробити після аналізу контенту ресурсів, що знаходяться у ТОП-5 пошукової видачі.
Розуміння того, на якій сторінці видачі знаходиться ресурс за основними ключами, дозволяє оптимізувати тексти та збільшити цільовий трафік (відвідування). Завдяки моніторингу позицій сторінок сайту можна покращити контент та підвищити трафік та конверсію без додаткових вкладень в інтернет-рекламу.
Це дуже важливо для ефективного просування комерційного сайту, основними цілями якого є:
- високі стабільні продажі;
- підвищення впізнаваності бренду;
- вихід на нові ринки;
- отримання прибутку та розвиток бізнесу.
Як визначити позиції сайту у пошуковій видачі
Для моніторингу позицій веб-ресурсів використовуються спеціальні програми та послуги. Це платні програми, які дозволяють оцінювати позиції в пошуковій системі Google та інших ПС, проводять аналіз контенту, зовнішніх посилань, тестують ресурс на наявність технічних помилок. Сервіси також виконують функції розрахунку оптимального бюджету просування, аналізу конкурентоспроможності сайту, відповідності ціни кліку та ін.
Платні програми та послуги підходять для автоматичної або ручної перевірки конкурентних веб-сайтів. З їхньою допомогою можна сформувати ефективне семантичне ядро для ресурсу. Вони перевіряють зовнішні та внутрішні посилання, наявність помилок, проблем із індексацією. Деякі ресурси надають безкоштовний моніторинг конкурентів, функції допомоги у складанні семантичного ядра, аналізують поточні позиції з урахуванням геозалежності ключів.
Скільки коштує оцінка позицій сайту
Вартість залежить від переліку функцій, що надаються, а також сервісу. Можна вибрати оптимальний тарифний план із урахуванням типу онлайн-ресурсу, вимог до глибини аналізу за позиціями. Серед популярних є сервіс Seranking

У тарифних планах є послуги аналізу сторінок, моніторингу зворотних посилань, комплексного аудиту сайту. Виконується перевірка індексації сторінок, спамності маси посилань, інших показників, необхідних для підвищення позицій веб-сайту.
Чинники, що впливають на позицію сайту у видачі
При ранжируванні (привласнення певного рейтингу онлайн-ресурсу) враховуються сотні різних чинників. На результати пошукової видачі впливає якість контенту, кількість посилань, фактори поведінки, адаптація під мобільні пристрої та багато іншого. Застосування таких складних алгоритмів обумовлено великою кількістю однотипних сайтів у висококонкурентних галузях, а також прагненням надати користувачам найякісніші та найкорисніші результати пошуку.
Які фактори впливають на позиції вашого сайту:
- Якісні тексти на всіх сторінках сайту оптимізовані під ВЧ-, СЧ- та НЧ-запити. Наповнення ресурсу має складатися не лише з описів товарів; Необхідно також публікувати огляди продукції, корисні тематичні статті, розміщувати відеоматеріали за профілем та ін.
- Наявність якісних зображень продукції (більше однієї картинки).
- Широкий асортимент товарів.
- Вказівки цін на продукцію.
- Адаптація під різні види пристроїв (комп’ютери, мобільні телефони, планшети).
- Наявність зручних сервісів – оплата через сайт, онлайн-форма замовлення, онлайн-консультант та ін.
- Швидкі кнопки «Поділитися» з посиланнями на облікові записи та групи в соціальних мережах.
- Кількість якісних зовнішніх посилань. Перевіряються сайти-донори та домени, які посилаються на ваш ресурс. Донори повинні просувати таку ж чи схожу тематику, не містити великої кількості вихідних лінків. Для підвищення кореляції (залежності) позицій сайту в тексті посилань мають бути вписані ключові слова або запити.
- Наявність ВЧ-, СЧ-запитів у мета-тегах та ін.
Різні пошукові системи застосовують різні набори алгоритмів на формування позицій сайтів. У табл. 2 наведено приклад для ПС Гугл.
Табл. 2. Формування позиції сайту у видачі
Пошукова система |
Чинники, що впливають на позиції сайтів у цій пошуковій системі |
Посилальна маса. Якість посилань визначається шляхом аналізу авторитетності та тематичності сайту-донора | |
Якісний контент. Під якістю розуміється корисність та унікальність тексту, наявність ВЧ-, СЧ-, НЧ-запитів у тексті стайте, у заголовках та мета-тегах. Важливим фактором також є відеоконтент для YouTube | |
Алгоритм із штучним інтелектом, який Google ставить третім за значимістю після контенту та посилань. Це аналіз поведінки відвідувача ресурсу, який оцінює кількість користувачів, що зайшли на ресурс, та час їх знаходження | |
Показник клікабельності (співвідношення переходів на сайт ПК загальної кількості показів) |
Як підвищити позиції сайту
Для підвищення позицій сайту потрібно регулярно проводити низку заходів. Зростання позицій дозволяє сайту виходити в ТОП органічного пошуку, залучати нових клієнтів та збільшувати продажі.

Що необхідно робити для того, щоб сайт піднімався у результатах видачі:
- Створюйте унікальний корисний контент. Моніторте ресурси конкурентів, які перебувають у ТОПі, проводите опитування користувачів – що саме вони хочуть дізнатися про товар? Тексти мають відповідати питання цільової аудиторії, вирішувати їхні проблеми. І обов’язково регулярно оновлюйте тексти!
- Продумайте дизайн та зручну навігацію. Юзабіліті (зручність користування ресурсом) відіграє величезну роль відвідувача. Привабливий, але не надмірно яскравий дизайн, зрозуміла форма пошуку та оформлення замовлення затримують відвідувача на сайті, збільшуючи конверсію (відсоток цільових дій).

- Поступово збільшуйте кількість якісних посилань. Перевіряйте сайти-донори. Купуйте вічні та тимчасові посилання на тематичних ресурсах з високою відвідуваністю та схожою тематикою. Робіть грамотне внутрішнє перелінкування веб-сторінок.
- Підключайте послуги аналітики. Google Analytics, Google Webmaster Tools дозволяють проводити детальний аналіз ефективності просування, а й впливають на ранжування.
Позиції сайту у видачі – це показник ефективності розкручування ресурсу. Потрібно прагнути підняти сайт у ТОП-10 видачі за популярними ключовими запитами, т.к. від цього залежить рівень продажу та прибутковість онлайн-бізнесу. Для цього необхідно моніторити свої позиції, створювати унікальний контент, покращувати юзабіліті, додавати нові послуги для підвищення комфорту користувача.