SEO-стаття – це текст, оптимізований під певний список запитів, основною метою якого є заняття провідних позицій щодо них. Він має бути написаний з урахуванням вимог, які пред’являються пошуковими системами та орієнтованим на користувачів.
Завдання SEO-статті
Основними завданнями сео-тексту є:
- виведення сайту у ТОП за заданим списком пошукових запитів;
- залучення додаткового трафіку на ресурс;
- конвертування користувачів у покупців, передплатників тощо.
З чого розпочати написання SEO статті?
Алгоритм дій виглядає приблизно так:
- Вибір теми. Необхідно зібрати актуальні теми для заданої ніші – все, що може бути цікавим для цільових користувачів, наприклад переваги та недоліки того чи іншого продукту, критерії його вибору тощо.
- Наявність інтересу до теми. Наступним етапом необхідно зрозуміти, яка з підібраних вами тим є найбільш актуальною, наприклад, подивившись частотність кожної з них за допомогою сервісу Serpstat, Ahrefs.
- Вибір запитів. Після того, як тема була обрана, необхідно перейти до підбору ключових запитів, наприклад, скориставшись інструментом Google Ads, Serpstat, Ahrefs.
- Заголовок статті. Дуже важливим є формування заголовка – він має бути чіпляючим і викликати бажання у користувачів прочитати саме вашу статтю.
- Розробка структури статті. Тут необхідно зайнятися структуруванням інформації та опрацюванням підзаголовків, які повніше висвітлюватимуть підтеми статті, допомагаючи її розкрити.
- ТЗ на текст. Після того як підібрано тему та зібрано запити, настає етап створення технічного завдання копірайтеру для написання статті: формування структури, список ключових слів, які мають бути присутніми в тексті та їх кількість тощо.
- Сніппет. Важливим етапом є формування максимально релевантних тегів Title та Description, які бачитиме користувач у СНіПЕТі – він повинен привернути увагу та зацікавити перейти саме на ваш ресурс.
Як вибрати URL-адресу SEO-статті
При виборі способу просування ресурсу за допомогою написання інформаційних статей, не варто забувати про коректне формування URL-адреси, він має бути:
- чим коротше – тим краще;
- мати ЧПУ-формат;
- мати входження ключових слів.
Критерії якісної SEO статті?
При формуванні технічного завдання написання SEO-статті необхідно врахувати такі моменты:
Аналіз конкурентів у видачі
Для формування максимально релевантної сео-статті необхідно зробити конкурентний аналіз, для цього:
-
- вводимо в пошуковій системі запит, що цікавить нас;
- переглядаємо результати пошукової видачі у ТОПі;
- аналізуємо статті;
- звертаємо увагу на найважливіші елементи та переваги даних статей, це може бути:
- наявність змісту;
- тематичні зображення та відеоматеріали;
- корисні графіки та таблиці;
- стилізовані виділення важливих фрагментів;
- посилання на додаткові джерела;
- і т.д.
На підставі наявності у статтях перерахованих вище елементів формується ряд вимог, які необхідно врахувати, наприклад: якщо відео є у всіх або в більшості проаналізованих статей, то воно обов’язково має бути на сторінці, якщо на частині сторінок є таблиці, що індексуються (не зображення!), а на частини – ні, то цей елемент бажано продати.
LSI-копірайтинг
При написанні статті необхідно дотримуватись вимог LSI-копірайтингу: розширювати зібрані ключові слова за допомогою синонімів, абревіатур, збору пошукових підказок. Такий підхід дозволить зробити матеріал найбільш релевантним для ПС та кориснішим для користувачів.
Експертність статті в Google
У ПС Google досить високу вагу мають EAT фактори (експертність, авторитетність та достовірність). При написанні статті у тій чи іншій тематиці бажано залучати експерта даної галузі, щоб інформація, викладена на сайті, була правдивою, точною та максимально повно висвітлювала тему. Таким чином можна отримати якісний, експертний контент без зайвої води.
Унікальність
Будь-який матеріал, який розміщується на сайті, має бути унікальним або мати максимально високі показники – не менше 96%, а краще всі 100%. Для вимірювання цього параметра можна використовувати будь-які послуги з перевірки унікальності. Найчастіше зазначені інструменти дозволяють також визначити наявність орфографічних помилок. Це є актуальними через те, що може впливати на ранжування.
Структурування SEO статті
Важливим моментом для формування статті є її структурованість як користувачів, так пошукових систем. Мало хто читатиме текст, який розміщений суцільним «простирадлом». Для цього можна використовувати такі елементи:
Зміст
Якщо контент, викладений на сторінці, є досить об’ємним, бажано реалізувати на його початку блок із змістом. Це зробить не тільки комфортнішим користування ресурсом, а й дозволить реалізувати матеріал у найбільш інформативному для користувачів форматі: можна буде відразу побачити і зрозуміти, які моменти висвітлюються у викладеному тексті.
Заголовки
-
-
- Найменування статті оформляється заголовком h1 – він має бути лише один на сторінці, в ньому необхідно використовувати найчастіше запит.
- Для підзаголовків використовуються теги h2 – вони є другим за важливістю, і в них так само бажано використовувати ключові запити, що описують основний зміст тексту. Найчастіше використовуються середньочастотні ключові слова.
- Також можна використовувати заголовки h3 – вони, зазвичай, слідують за h2. Важливо не порушувати цю ієрархію. Найчастіше дані заголовки можуть містити входження низькочастотних запитів.
- Можна використовувати і заголовки h4, в них зазвичай прописувати ключові слова не потрібно. Цей заголовок підпорядковується заголовку h3.
-
При опрацюванні контенту важливо не порушувати ієрархію заголовків, наприклад:
За допомогою заголовків можна структурувати статтю по блоках, зробивши її найзручнішою для сприйняття користувачами.
Марковані списки
Мало яка стаття буває без використання будь-яких перерахувань. Як правило, для найкращого сприйняття використовуються марковані списки. Для їх реалізації використовується html розмітка:
-
-
- <ul> – маркований список;
- <ol> – нумерований список.
-
Зображення
Як для пошукових систем, так і для користувачів бажано використовувати тематичні зображення у статтях – вони мають бути корисними та унікальними. Також їх необхідно оптимізувати, задавши їм атрибути:
-
-
- Alt – цей тег використовується більше для пошукових систем, він індексується і є альтернативним джерелом інформації. Наприклад, якщо у користувачів в браузері вимкнено показ зображень, вони побачать таке:
- Title – підказка для користувачів, що описує вміст зображення при наведенні на нього курсору миші:
- Alt – цей тег використовується більше для пошукових систем, він індексується і є альтернативним джерелом інформації. Наприклад, якщо у користувачів в браузері вимкнено показ зображень, вони побачать таке:
-
Зображення дозволяють як надати користувачеві красиво оформлену статтю, так і наочно показати, наприклад, відмінності між тими чи іншими видами товарів або послуг.
Відео
Використання тематичних відеоматеріалів дозволяє поліпшити поведінкові фактори, затримавши увагу користувачів на сторінці, що позитивно позначиться на метрах поведінкових, так і принесе практичну користь відвідувачу за рахунок наявності в них корисної інформації.
Відео на сторінці можна розмітити для пошукових систем Schema.org.
Таблиці
Таблиці з корисною інформацією бажано реалізовувати не у вигляді картинки, а за допомогою розмітки html тегами <table>.
Цитати
У випадку, якщо у вашій статті використовуються цитати, їх бажано оформляти за допомогою наступних тегів:
-
-
- <blockquote> – цей блок використовується для виділення довгих цитат:
-
- <q> – найчастіше використовується для коротких цитат:
- <cite> – виділяє текст як виноску на інший матеріал, найчастіше використовується в тексті для позначення авторства.
- <q> – найчастіше використовується для коротких цитат:
-
Мікророзмітка
Використання мікророзмітки Schema.org дозволить пошуковим системам краще розуміти контент, представлений на сторінці, і дозволяє формувати покращений сніпет: на декстопній версії в нього може підтягуватися дата публікації матеріалу, а в мобільній версії ще й зображення. Таким чином, наявність розмітки Article дозволяє збільшити клікабельність.
Перелінківка
Не варто забувати і про перелінкування між статтями. Це дозволить не тільки покращити ранжування сторінки в пошуковій видачі, але й дасть користувачеві додаткову інформацію щодо викладеного матеріалу.
Додаткові елементи у SEO-текстах
У статтях також можна використовувати такі елементи:
Автор
Для підтвердження експертності статті можна використовувати блок авторства з короткою інформацією та досягненнями автора.
Підписка
Для того, щоб зацікавлені користувачі завжди були в курсі появи нових матеріалів на сайті, необхідно додати форму з можливістю підписатися на розсилку. Це один із способів залучення трафіку на ресурс.
Блоки товарів та послуг
У деяких випадках у статті можна додавати блоки з товарами та послугами, про які йдеться, найчастіше вони додаються наприкінці сторінки. Головне, щоб це не було надто нав’язливим і не було представлено в надмірно об’ємі – це насамперед інформаційна стаття, а не сторінка каталогу.
Сподіваюся, у цій статті вдалося дати відповідь на запитання «як написати сео-статтю?». Головне пам’ятати про те, що стаття має бути написана в першу чергу для користувача та максимально повно відповідати на його запитання.
Короткий чек-лист із написання SEO-статті:
- Підбираємо ключові запити з урахуванням синонімів, підказок, абревіатур тощо.
- Намагаємось максимально повно розкрити тему статті.
- Складаємо грамотну структуру тексту з використанням заголовків, списків тощо.
- Використовуємо додаткові технології для залучення трафіку.
- Розбавляємо контент додатковими тематичними матеріалами: картинками, відео, таблицями тощо.