Думаю, про SEO Ви вже чули чимало, можливо навіть достатньо, щоб воно встигло Вам набриднути. Чи знайомі Ви з таким поняттям, як SMO?
Мета SMO (з англійської Social Media Optimization) полягає у рекламі сайту в соцмережах та залученні відвідувачів саме з цих сфер. Це можуть бути блоги, Twitter, щоденники-блоги, форуми тощо. Тобто, загалом SMO – це оптимізація сайту під соціальні мережі.
Популярність SMO потроху зростає. 2003-2004 роки – визначальні у розвитку соціальних медіа, і з кожним роком кількість членів таких соцмереж надалі зростає.
Рохіт Баргава вперше вжив термін SMO та визначив правила для SMO-оптимізатора:
- постійно збільшувати кількість зовнішніх та внутрішніх посилань;
- налагоджувати роботу RSS та закладок;
- займатися розповсюдженням контенту із сайту.
Але тепер SMO (у порівнянні з SEO) залишається ще досить незвіданим способом просування сайту і, на жаль, навіть не всі оптимізатори добре знають, чим відрізняється SMO від SEO.
Найбільша перевага SMO полягає в тому, що такий спосіб оптимізації не потребує посередників, відбувається прямий контакт з користувачами, тоді як у SEO роль посередника виконує пошукова система.
“Вірусний” спосіб передачі контенту від користувача до користувача (на що, власне і розраховано SMO) дуже потужний. Але для того, щоб це відбулося, потрібно дійсно зацікавити Ваших читачів, подавати їм цікаву унікальну інформацію, креативно підійти до створення такого наповнення. Тоді відвідувачі захочуть розмістити ту чи іншу інформацію на своєму блозі, який читатимуть інші відвідувачі і так далі.
Користувачі соцмереж більше відкриті до сприйняття будь-якої інформації, більше довіряють співпраці через Інтернет, зацікавлені в чомусь конкретному, більш активні взагалі. Вони проводять в середньому в 3 рази більше часу в мережі, ніж користувачі, які знайшли Вас через пошукову систему.
SMO, попри трудомісткість, дає значно більший і триваліший ефект, порівняно з SEO, щоправда, на сьогодні знайти кваліфікованого SMO-оптимізатора – велика проблема.