Існує кілька способів розкрутки сайту, і застосування кожного залежить від обраної стратегії. Основна різниця – швидкість, час, що витрачається отримання результатів і довгостроковість їх дії. Найбільш ефективним способом є комплексний підхід, що включає всі інструменти пошукової оптимізації, але про це ми поговоримо трохи згодом. Розглянемо кожен із методів просування окремо, а також зупинимося на додаткових каналах, що дозволяють збільшити віддачу від ресурсу.

Метод №1 – SEO просування сайту

Суть пошукової оптимізації – це комплексне опрацювання ресурсу, основною метою якого є доопрацювання сайту для задоволення запитів користувачів, а також роботи, що дозволяють зробити його гранично зручним та зрозумілим. В рамках SEO існує декілька можливих методів. Методи просування сайту можна розділити на білий, сірий та чорний. Розглянемо кожен із них докладніше.

Способи та методи розкрутки сайту - 2-

Біле SEO

Під білим SEO мається на увазі опрацювання проекту, яке не суперечить правилам пошукових систем. Сюди належить:

  • Внутрішня оптимізація

Всі роботи, що включають:

  • усунення технічних помилок: налаштування головного дзеркала, формування файлу robots.txt, усунення дублікатів сторінок тощо;
  • опрацювання комерційних факторів: ціни, інформація про наявність, коректність реалізації трансакційних елементів тощо;
  • опрацювання юзабіліті: аналіз зручності користування ресурсом, логічність порядку прямування та заповнення форм тощо.
  • Зовнішня оптимізація

Роботи, пов’язані з опрацюванням природного посилання: реєстрація в різних довідниках, каталогах, розміщення посилань на тематичних ресурсах і т.д.

  • Створення якісного контенту.

Наповнення сайту має бути достовірним з цікавою подачею матеріалу, доповненого різними корисними або тематичними медіафайлами. Контент повинен мати практичну цінність та відповідати запитам користувачів.

Білий метод SEO просування сайту має лише один основний мінус – для отримання високого результату потрібен досить тривалий період часу та достатня кількість фінансових вкладень у пошукову оптимізацію, які окупаються під час досягнення ТОП-10.

Найчастіше на старті робіт з новим проектом використовують комбінації даного способу з контекстною рекламою та іншими додатковими каналами для залучення клієнтів. Це дозволяє приділяти достатньо часу розвитку проекту та одночасно отримувати перші замовлення. Основне завдання – зробити ресурс максимально відповідальним вимогам пошукових систем, зручним та релевантним запитам користувачів.

Сіре SEO

Цей спосіб передбачає застосування методів, які заборонені до використання пошуковими системами й те водночас ними не вітаються. Це своєрідний компроміс між білими та чорними способами оптимізації.

Основною метою методу є прискорення отримання результатів від заходів, що проводяться для досягнення ТОПових позицій, що по суті є спробою маніпулювання пошуковою видачею. Сюди належить:

  • Купівля посилань

У цьому випадку закуповуються посилання на ресурси, які не викликають сумніву. При цьому важливо не забувати про те, що профіль не повинен викликати підозр у пошукових систем. Основне значення – штучне підвищення авторитетності сайту.

  • Збільшення кількості ключових запитів

Тут мається на увазі перенасичення текстів входженнями ключових слів до «прикордонного» ступеня з переспамом. Кількість та частота повторень запитів у тексті визначається оптимізатором виходячи з результатів аналізу конкурентів та врахуванням поточних алгоритмів ПС.

Сіре SEO дозволяє отримати швидше бажаний результат, але за тривалого його використання можна потрапити під санкції з боку пошукових систем.

Чорне SEO

Чорний метод просування сайту включає маніпуляції, які заборонені пошуковими системами і призводять до накладення санкцій. Оскільки алгоритми постійно розвиваються і краще починають розпізнавати їх використання, вони втрачають свою актуальність. Сюди належить:

  • Прихований текст

Це текстовий контент, який реалізований у тому ж кольорі, що й фон ресурсу: звичайні користувачі його не побачать, а пошукові системи досить легко розпізнають дані маніпуляції, внаслідок чого метод не є актуальним.

  • Створення дорвіїв

Дорвеї – окремі сайти, які створюються під супер низькочастотні ключові слова, а потім за допомогою JavaScript переадресації примусово перенаправляють користувачів на основний ресурс.

  • Клоакінг

Це відображення різного контенту для користувачів та пошукових роботів. Для роботів створюється текст, в якому вказані всі ключові слова, а для користувачів хороший текст.

  • Невидимі посилання

Найчастіше такі посилання розміщуються на розділових знаках, на дуже маленьких картинках, які неможливо побачити. Основна мета – нарощування маси посилань. Спосіб не актуальний, оскільки швидко розпізнається ПС.

  • Свопінг або заміна контенту

Суть методу полягає в тому, що при досягненні певних топових позицій з одним контентом він повністю замінюється на інший. Користувачі, які перейшли на такий ресурс, бачать вміст, який розходиться з пошуковим запитом. Свопінг найчастіше використовують для рекламування заборонених товарів чи послуг. За використання цього з боку ПС накладаються санкції як винятку з видачі.

  • Накрутка поведінкових факторів (ПФ)

На поточний період ПФ відіграють досить значну роль у ранжируванні проекту в ТОП-10. Суть – залучення трафіку за допомогою використання «роботів», які «гуляють» сайтом, імітуючи дії реальних користувачів, тим самим штучно підвищуючи його значущість. При виявленні використання цього способу пошуковими системами можна випасти далеко за ТОП приблизно на рік.

Для просування сайту ми не рекомендуємо використання чорних методів через те, що вони нехай і дозволяють досить швидко отримати результат, але він є досить короткостроковим. У середньому до блокування ресурсу проходить приблизно 1-3 місяці. Дані методики часто використовуються шахраями: при блокуванні одного сайту вони створюють новий.

Метод №2 – Контекстна реклама

Контекстна реклама – це налаштування рекламних оголошень, які займають певне місце у пошуковій видачі. Особливість цього способу – швидке отримання цільового трафіку та замовлень. Система для ведення рекламної компанії (РК) це Google AdWords.

Переваги даного методу:

  • широке охоплення цільової аудиторії;
  • можливість налаштування на певну аудиторію користувачів;
  • швидка публікація;
  • можливість потрапляння до ТОП видачі (перші місця у рекламі);
  • можливість оцінки ефективності з допомогою засобів аналітики.

Недоліки:

  • короткостроковість – рекламна компанія приносить трафік та конверсії доки не закінчаться гроші;
  • висока вартість – у висококонкурентних тематиках потрібно виділення великих бюджетів на ведення РК;
  • складність налаштування – найчастіше ведення РК необхідно залучення фахівців, оскільки самостійної налаштування доведеться витратити чимало часу її вивчення і практики отримання належного результату. Помилки швидше за все будуть, що позначиться як на ефективності, так і на бюджеті рекламної кампанії.

Контекстна реклама є інструментом для швидкого отримання перших клієнтів, найчастіше використовується як додаток до SEO просування сайту. Особливо актуальним є цей інструмент для нових ресурсів, яким потрібно більше часу та опрацювання для досягнення ТОПу.

Також не варто забувати про якість сторінок, їх зміст та оформлення, щоб користувач не тільки не залишив ресурс, прийшовши на нього з контексту, а й повертався до нього.

Способи та методи розкрутки сайту - 3-

Метод №3 – Таргетована реклама

Це показ рекламних оголошень, орієнтований на певну аудиторію, яку можна сегментувати за такими параметрами:

  • інтереси;
  • рівень матеріального доходу;
  • стать, вік та сімейний стан;
  • освіта та професія;
  • географія чи місце проживання.

Параметри для налаштування реклами, що таргетується, визначаються даними, які збирають соціальні мережі про своїх користувачів. Для кожної соціальної мережі використовуються свої налаштування націлення. Даний інструмент дозволяє швидко запустити продажі та отримати трафік, але варто пам’ятати про те, що результат безпосередньо залежить від якості цільової аудиторії та запропонованого продукту.

Метод №4 – Просування у соціальних мережах

SMM – це просування у соціальних мережах з метою збільшення числа передплатників та підвищення трафіку на сайт.

Важливими перевагами є можливість отримання зворотний зв’язок від цільової аудиторії, прямий контакт із нею.

Найпоширеніші способи просування за допомогою соціальних мереж – це націлення, реклама в групах та спільнотах та робота з блогерами.

Метод №5 – Реклама у групах та у спільнотах

Тут мається на увазі створення постів із рекламним вмістом. Для їх розміщення використовується або біржа, де здійснюється пошук найбільш відповідних спільнот, або прямий контакт з адміністраторами груп, підписувачі яких максимально підходять під цільову аудиторію. Ефективність використання цього методу залежить від тематики.

Метод №6 – Робота з блогерами

Даний метод передбачає залучення блогерів для реклами в тематичних пабликах і спільнотах, що дозволяє залучити досить великі обсяги трафіку на ресурс, що просувається. Найважливіше тут – знайти «лідера думок», чия аудиторія найповніше охоплює цільову аудиторію сайту. Вартість даного методу безпосередньо залежить від кількості передплатників та від їхньої активності.

Метод №7 – Медійна реклама

Головний критерій цього – видовищність. Для привернення уваги цільової аудиторії використовуються такі методи та технології:

  • Відеоролики. Відеоконтент із рекламним вмістом, найчастіше для його розміщення використовуються відеоплеєри, наприклад на YouTube, відеохостинги та звичайні сайти.
  • Зображення та фотографії. Рекламні матеріали розміщені на статичних чи анімованих зображеннях. Найчастіше це банери, розтяжки, поп-андери тощо.
  • Звук. Аудіозаписи із рекламою, які запускаються на сервісах для прослуховування музики.
  • Брендування. Досить дорогий різновид медіареклами, основною метою якої є популяризація бренду, іміджеве просування та оповіщення користувачів про значущі події.
  • Текстово-графічна реклама. Рекламні оголошення, що містять картинку для привернення уваги та невеликий текст.

Основна мета даного способу – підвищення впізнаваності бренду та привернення уваги до нього, що дозволяє швидко вивести на ринок новий продукт, сповістити про якісь події та акції, а також залучити клієнтів на сайт.

Метод №8 – Реклама на зовнішніх ресурсах

Реклама на зовнішніх ресурсах передбачає публікації на різних тематичних майданчиках, інформаційних та новинних ресурсах, сторінках ЗМІ тощо. Основна мета методу – залучення нової аудиторії.

Переваги:

  • велике охоплення аудиторії;
  • підвищення репутації бренду;
  • підвищення впізнаваності;

Основним недоліком даного способу є високі вимоги, які пред’являються до матеріалів, що публікуються на майданчику. Вони безпосередньо залежать від її авторитетності, що вона вище, тим більша практична цінність має бути у матеріалу, що публікується.

Метод №9 – E-mail маркетинг

Даний метод є розсилкою електронних листів по базі передплатників з інформацією про різні акції, новинки, які можуть бути цікаві цільовій аудиторії.

Переваги:

  • націленість: є можливість настроїти надсилання листів певним клієнтам;
  • доступність: відносно низька вартість;
  • збільшення трафіку на веб-сайт.

Недоліки:

  • роздратування своєю настирливістю та створення «інформаційного шуму» у вхідних;
  • зниження ефективності з часом;
  • можливість потрапляння до спаму;

Даний інструмент допомагає збільшити кількість відвідувань сайту, а також може стати автоворонкою продажів.

Способи та методи розкрутки сайту - 4-

Вибір способу просування сайту

Вибір способу просування сайту та залучення нових клієнтів безпосередньо залежить від першорядних цілей проекту, якщо коротко резюмувати все вищеописане, то класичним варіантом розвитку проекту буде біле SEO із використанням таких інструментів як контекстна реклама, SMM тощо. Бо SEO – тривалий процес, орієнтований на довгострокову перспективу, а контекстна реклама – швидкий спосіб отримання продажів і трафіку, хоча часто досить дорога. Тому поки працюєте над SEO можна підключити додаткові канали трафіку.

Все досить індивідуальне та залежить від тематики. Для вибору найбільш ефективного методу просування сайту краще звернутися до фахівців, які допоможуть підібрати оптимальне рішення для розвитку проекту, виходячи зі специфіки бізнесу.